صدور بلیت سفر به عراق در پایگاه عین الاسد!

یک منبع امنیتی در عراق از صدور بلیت و انجام پرواز‌های متعدد در پایگاه هوایی عین الاسد که متعلق به نیرو‌های آمریکایی در منطقه البغدادی واقع در شهرستان هیت واقع در غرب استان الانبار است، خبر داد.

اخبار بین الملل-این منبع گفت: نیرو‌های آمریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد ، در دفتری که تحت نظارت خود و در پایگاه قرار دارد، بلیت سفر به عراق صادر می‌کنند.

منبع مذکور افزود: پایگاه عین الاسد به صورت مستمر محل فرود هواپیما‌ها برای انتقال مسافران است و این اقدام با موافقت نیرو‌های آمریکایی صورت گرفته است.

نیرو‌های آمریکایی همچنین مرکزی ویژه آزمایش مسافران در این فرودگاه افتتاح کرده‌اند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که چهار استان عراق در شرایط سخت ممنوعیت آمد و شد به علت شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

آمریکا که پیش از این با انتقال تروریست‌ها از سوریه شرایط امنیتی کشور عراق را دچار تنش کرد هم اکنون با افتتاح بخش مسافری در پایگاه هوایی عین الاسد که یکی از مراکز نظامی بزرگ آمریکا در منطقه است شرایط را برای انجام فعالیت‌های خصمانه آسان‌تر کرده است.

پیش از این نیز منبعی امنیتی درباره حضور نیرو‌های آمریکایی در برخی مناطق استان الانبار هشدار داد و اعلام کرد که با وجود ادعای آمریکا مبنی بر عقب‌نشینی جزئی از برخی پایگاه‌ها در استان الانبار و در کل عراق، اخیرا شاهد افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد بوده‌ایم.

غانم العیفان، از فرماندهان سازمان الحشد العشایری عراق نیز ماه قبل با بیان اینکه عناصر داعش که از سوریه فرار کرده‌اند، از عمق صحرای الانبار به عنوان اردوگاه‌های امن استفاده می‌کنند درخصوص تلاش آمریکا برای تسلط بر استان الانبار هشدار داده بود.