احضار  سفرای آمریکا و اسرائیل توسط واتیکان

 واتیکان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «کالیستا گینگریچ» و «اورن دیوید»، سفرای آمریکا و اسرائیل را احضار کرده تا نگرانی‌های واتیکان درباره فعالیت‌های رژیم صهیونیستی برای گسترش تجاوزگری خود بر برخی از سرزمین‌های اشغال شده فلسطین و دره اردن در کرانه باختری را ابراز کند.

اخبار بین الملل-در حالی که واتیکان در بیانیه خود از برگزاری دیدار‌های کاردینال «پیترو پارولین»، وزیر امور خارجه واتیکان با سفرای آمریکا و رژیم صهیونیستی در روز سه شنبه خبر داده، یک منبع دیپلماتیک بلندپایه تاکید کرد که دیدار‌های مذکور به صورت جداگانه انجام گرفته است.

بنابر آن چه در این بیانیه آمده، پارولین «نگرانی واتیکان را درباره اقدامات یکجانبه‌ای که دستیابی به سازش میان اسرائیل و فلسطینیان را به خطر می‌اندازد و همچنین نگرانی درباره شرایط شکننده در غرب آسیا را ابراز کرده است.»

طرح جنجالی الحاق کرانه باختری رود اردن که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود، به دنبال اجرایی کردن آن از روز چهارشنبه (۱۱ تیرماه) است، با موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی به تأخیر افتاد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی درباره پیامد‌های امنیتی این اشغالگری اسرائیل برای صهیونیست‌ها هشدار داده‌اند.

رژیم صهیونیستی همواره بی‌توجه به خواست جامعه جهانی به ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه می‌دهد و در این زمینه حمایت آمریکا را با خود دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ در قطعنامه‌ای (قطعنامه ۲۳۳۴) از رژیم صهیونیستی خواست فوراً و به طور کامل تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین متوقف کند.