عملیات نظامی گسترده در عراق

عراق از آغاز عملیات نظامی گسترده‌ای در شمال بغداد خبر داد.

اخبار بین الملل-بر اساس گزارشها، فرماندهی عملیات بغداد اجرای عملیات نظامی گسترده در شمال بغداد را که برای پیگرد بقایای داعش به اجرا در آمده، بر عهده دارد.

موازین نیوز از آغاز عملیات گسترده در شمال بغداد به دستور مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق خبر داد. وی گفت: با دستور رئیس هیئت وزیران و فرماندهی کل نیروهای مسلح و با نظارت فرماندهی عملیات مشترک، فرماندهی عملیات بغداد بامداد امروز پنجشنبه دستور اجرای عملیات نظامی گسترده ای را در شمال بغداد صادر کرد.

او در ادامه افزود: در این عملیات واحدهای فرماندهی عملیات بغداد و واحدهای تیپ نیروهای ویژه، ریاست ستاد ارتش و تیپ پیاده سی و هفت و نیز تیپ نیروهای واکنش سریع و نیز تیپ مأموریت های ویژه پلیس و یک تیپ از نیروهای الحشد الشعبی با پشتیبانی نیروی هوایی حضور دارند.

همچنین این پایگاه در ادامه افزود: این عملیات در چارچوب داده های اطلاعاتی دقیق است و برای پیگرد گروه های تروریستی داعش و نیز بازرسی این مناطق برای تقویت امنیت، ثبات و نیز بازداشت افراد تحت تعقیب و حمایت از منافع شهروندان در آنجا به اجرا درآمده است.

شب گذشته نیز یک منبع آگاه دولت عراق در گفت‌وگو با سومریه ‌نیوز اعلام کرده بود: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق امروز با فرماندهان الحشد الشعبی و دستگاه مبارزه با تروریسم برای پایان دادن به اختلافات موجود دیدار کرده است.

او افزود: الکاظمی در این دیدار بر اهمیت این دو دستگاه امنیتی در نابودی تروریسم و آزادسازی عراق از سیطره داعش تاکید و تصریح کرده است که بین هیچ یک از این دستگاه‌ها اعم از ارتش، پلیس، الحشد و نیرو‌های مبارزه با تروریسم تفاوتی قائل نیست.