تظاهرات ضدنژادپرستی در استرالیا

هزاران نفر از مردم استرالیا در ادامه اعتراضات در این کشور به نژادپرستی که از چند هفته پیش در شهر‌های بزرگ آن به راه افتاده است در خیابان‌های سیدنی تجمع کردند.

اخبار بین الملل-هدف از این اعتراضات در استرالیا پیوستن به جنبش «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد» و افزایش توجه‌‌ها به بدرفتاری‌هایی است که با بومیان این کشور می‌شود.

روز گذشته نیز اعتراضاتی در شهر‌های بریزبن، داروین و پرت به رغم هشدار مقامات درباره شیوع ویروس کرونا برگزار شد و درخواست مقامات مسئول برای توقف این تجمعات نتیجه بخش نبود. «بوگاین اسپیریم» یکی از برگزارکنندگان این تجمع در بریزبن، گفت این اعتراضات ادامه اعتراضات جهانی است که با مرگ جورج فلوید، آمریکایی-آفریقایی تبار توسط پلیس مینیاپولیس در اواخر ماه مه آغاز شد و ادامه یافته است. او افزود: هیچ افسر پلیس یا نگهبان زندان تاکنون به جرم قتل متهم و به زندان فرستاده نشده است، به همین دلیل است که ما در اینجا برای عدالت تجمع کرده‌ایم.

تصاویر پخش شده از تلویزیون سراسری استرالیا نشان داد هزاران شهروند این کشور در این تظاهرات شعار «همیشه سرزمین بومی‌ها خواهد بود» در حمایت از بومیان استرالیا سر می‌دادند.

آگاهی‌های جهانی از رفتار با اقلیت‌های بومی در این کشور پس از جنبش زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد افزایش یافت. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی دولت استرالیا، بومیان حدود ۳ درصد جمعیت کل استرالیا، حدود ۲۵ میلیون نفر، را تشکیل می‌دهند.

حدود یک ماهی از برگزاری نخستین راهپیمایی علیه نژادپرستی در این کشور می‌گذرد و در این مدت مسئولان بهداشتی به شدت در خصوص رعایت موازین بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی به منظور مقابله با شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا هشدار داده‌اند.

بنا بر اعلام مقامات بهداشت استرالیا، ویروس کرونا در ایالت ویکتوریا که مرکز آن ملبورن است به شدت در حال گسترش است. در این تظاهرات‌ها ماسک و مایع ضدعفونی کننده در اختیار مردم قرار می‌گرفت و مدام به مردم گوشزد می‌شد فاصله اجتماعی را حفظ کنند.