تظاهرات اهالی شرق سوریه علیه آمریکا

تظاهرات مردمی در استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه در اعتراض به حضور غیرقانونی نظامیان اشغالگر آمریکایی و در محکومیت تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه ملت سوریه و به خصوص تحریم‌های سزار ادامه دارد.

اخبار بین الملل- به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، صدها نفر از اهالی شهرک «طرطب» از توابع شهر القامشلی در استان الحسکه سوریه امروز به خیابان‌ها آمدند تا به حضور غیرنظامی نظامیان آمریکایی اعتراض کرده و خواهان خروج آن‌ها از خاک سوریه شوند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات مردمی همچنین خواستار پایان یافتن تخلفات نظامیان آمریکایی و مزدوران آنها در سوریه در غارت منابع طبیعی و ثروت‌های سوریه شدند و تحریم‌های آمریکا را محکوم کردند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین پلاکاردهایی را در دست داشتندکه در آن، توقف سرقت نفت سوریه توسط نظامیان آمریکایی و گروه‌های مزدور آنها را خواستار شدند و همچنین بر ضرورت همبستگی همه تلاش‌ها در مسیر مقاومت و اجبار اشغالگران برای خروج از خاک سوریه تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در پایان این تظاهرات با صدور بیانیه‌ای گفتند که پیامشان به دنیا این است که ملت سوریه تنها با خروج نظامیان اشغالگر و آزادی اراضی سوریه از چنگ اشغالگران و طمع ورزان آرام خواهند گرفت.

تظاهرات‌کنندگان همچنین برای اعلام مخالفت با اشغالگری آمریکا پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و گفتند که آمریکا دنیا و منطقه را به هرج و مرج کشیده و می‌خواهد برای اجرای نقشه‌های خبیث خود منطقه را در کشمکش دائمی نگاه دارد.

شهرها و روستاهای متعددی در منطقه الجزیره طی چند هفته اخیر شاهد تظاهرات ها در مخالفت با حضور غیرقانونی آمریکا و سرقت نفت و دیگر ثروت های این منطقه با همدستی مزدورانش بوده است.