حمایت رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از تغییر نام پایگاه‌های نظامی

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جدیدترین اظهارنظر عمومی خود که با ایده دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور مغایرت دارد، فرماندهان کنفدراسیون‌ها را «خیانتکار» توصیف کرد و از تغییر نام پایگاه‌های نظامی که از نام فرماندهان دوران برده داری اقتباس شده است، حمایت کرد.

اخبار بین الملل- او با حضور در کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: «این فرماندهان [اشاره به مواردی که نامشان روی پایگاه‌های نظامی آمریکاست] به سوگند خود پشت کرده اند. این یک خیانت است علیه اتحادیه، علیه پرچم و قانون آمریکا».

او از قانون گذاران خواست تا با تشکیل کمیسیون مردمی، نگاهی جدی به اسامی، مجسمه‌ها و عناوین مرتبط با دوران برده داری شود.

گفته می‌شود اظهارات میلی ممکن است او را در مسیر مخالفت با ترامپ قرار دهد.

رئیس جمهور آمریکا بار‌ها با انتشار پیام‌هایی در حساب کاربری توئیتر خود مخالفت خود را با تغییر نام پایگاه‌های نظامی که نامشان برگرفته از نام فرماندهان ارتش کنفدراسیون ایالت‌های جنوبی آمریکاست، اعلام و تهدید کرده در صورت تغییر نام این پایگاه‌ها، لایحه بودجه سالانه دفاعی را وتو خواهد کرد.

بودجه ۷۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری دفاعی که قرار است در صورت تصویب میان پنتاگون و سایر سازمان‌های فدرال دفاعی تقسیم شود در حال حاضر برای بررسی در سناست.

پیش از این الیزابت وارن، یکی از سناتور‌های دموکرات با ارائه اصلاحیه خواستار تغییر نام ۱۰ پایگاه نظامی آمریکایی شد که نامشان برگرفته از نام فرماندهان ارتش کنفدراسیون ایالت‌های جنوبی آمریکاست.

ترامپ ضمن مخالفت با وارن، به پیشنهاد نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر جمع آوری ۱۱ تندیس و مجسمه کنفدراسیون‌ها از راهرو‌های کنگره به شدت واکنش نشان داد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر نیز ضمن مخالفت با تغییر نام پایگاه‌های نظامی آمریکا گفته بود این پایگاه‌ها بخشی از میراث آمریکاست.

او همچنین خواستار اعمال مجازات علیه افرادی شد که در جریان اعتراضات به مجسمه‌های کنفدراسیون‌ها آسیب می‌رسانند.

کنفدراسیون‌ها ۱۱ ایالت جنوبی آمریکا هستند که پس از پیروزی آبراهام لینکلن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۸۶۱ میلادی و لغو قانون برده‌داری در این کشور، جدایی خود را از آمریکا اعلام کردند. این موضوع آغازگر جنگ داخلی ۴ ساله در آمریکا شد.