اخراج ۹ هزار نیروی دیگر از شرکت هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات متحده عربی به علت شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، ده درصد از نیرو‌های خود را کاهش داده، اما علی‌رغم تقلیل نیرو، فشار‌های مالی همچنان بر روی این شرکت وجود دارد و به حدی است که امکان دارد حذف مشاغل در این شرکت به ۱۵ درصد برسد و ۹ هزار نیروی دیگر نیز اخراج شوند.

اخبار بین الملل-امارات که بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی منطقه خاورمیانه است و در ناوگان هوایی خود ۲۷۰ فروند هواپیمای پهن‌پیکر تجاری دارد، اواخر ماه مارس سال جاری میلادی به علت شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های خود را متوقف کرد.

هواپیمایی امارات دو هفته پس از اعلام شیوع کرونا در این کشور، فعالیت‌های خود را به طور محدود از سر گرفت و پیش بینی می‌شود که تا اواسط ماه اوت بتواند به ۵۸ مقصد بین المللی پرواز داشته باشد. این در حالی است که پیش از بحران کرونا هواپیما‌های شرکت امارات به ۱۵۷ مقصد مختلف در جهان پرواز می‌کردند.

تیم کلارک، مدیر عامل شرکت هواپیمایی امارات پیشتر اعلام کرده بود دستکم چهار سال طول خواهد کشید تا بتوان خدمات پروازی را تا اندازه‌ای به حالت عادی بازگرداند. مسئولان شرکت امارات تا کنون هیچ آمار و ارقام مشخصی درباره حذف مشاغل خود منتشر نکرده اند.

طبق یک گزارش سالانه، پیش از بحران کرونا شرکت هواپیمایی امارات نزدیک به ۶۰ هزار نفر را به کار گرفته بود که از این تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ نفرشان خلبان و نزدیک به ۲۲ هزار تن خدمه پرواز بودند.

کلارک در مصاحبه‌ای با شبکه بی بی سی اعلام کرد شرکت امارات تا کنون ده درصد از پرسنل خود را کاهش داده است. وی تصریح کرد شرکت امارات احتمالا مجبور خواهد شد، شمار بیشتری از نیرو‌های خود را اخراج کند و احتمالا کاهش پرسنل شرکت به ۱۵ درصد خواهد رسید.

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اعلام کرد مجموع حذف مشاغل در شرکت‌های هواپیمایی احتمالا امسال به ۸۴ میلیارد دلار خواهد رسید که سنگین‌ترین خسارت تاریخ این صنعت محسوب می‌شود.