هشدار رهبر اکثریت سنا به شهروندان آمریکایی

میچ مکانل، رهبر اکثریت سنا و سناتور ایالت کنتاکی آمریکا، در تحلیلی در خصوص شیوع ویروس کرونا در این ایالت و چالش‌های بوجود آمده در پی آن، از شهروندان این بخش از ایالات متحده خواست ماسک بزنند و از مقررات مقابله با کرونا با جدیت پیروی کنند.

اخبار بین الملل-مکانل در صحبت‌هایش با اشاره به آنکه مشخص نیست این ویروس تا چه زمانی گریبانگیر آمریکایی‌ها خواهد بود، گفت: «دوستان من شیوع ویروس تمام نشده است. ما روند فزاینده آن را در فلوریدا، تگزاس، آریزونا و صد البته در همینجا یعنی کنتاکی شاهد هستیم.»

او در ادامه با بیان آنکه واقعیت تا حد زیادی با حرف‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فاصله دارد، گفت: «ترامپ از عملکرد خود در مقابله با کرونا تمجید می‌کند و به سختی هشداری درباره ماسک زدن و روش‌های حفاظتی می‌دهد. زمان بسیاری خواهد برد تا واکسن این ویروس تولید شود.»

مکانل در صحبت‌هایش با اشاره به آنکه گفته‌های ترامپ مبنی بر «کشف سریع واکسن» و در «زمان اعلام شده» صحت ندارد، گفت: «باید مراقبت کرد. زمانی که به واکسن برسیم هم فقط تعدادی اندک از آن را نیاز نداریم بلکه باید انبوهی (از آن را) برای دنیا تولید کنیم.»

او در ادامه گفت: «نزدیکترین زمان ممکن برای رسیدن به این واکسن سال دیگر است، تازه در خوشبینانه‌ترین حالت.»

دونالد ترامپ‌ بار‌ها ادعا کرده است که تعداد بالای تست کرونا در آمریکا باعث بالا بودن شمار مبتلایان در این کشور است. به طور مثال، او در اولین نشست انتخاباتی خود در شهر تالسا در ایالت اکلاهما گفت: «موقعی که آزمایش‌های بیشتری انجام می‌دهی، آدم‌های مبتلای بیشتری به بیماری کووید_۱۹ پیدا می‌کنی.»