ترکیه به دنبال اعزام شبه‌نظامیان سوری به جمهوری آذربایجان

رسانه‌های محلی سوریه به نقل از منابعی در شهر عفرین که تحت اشغال ترکیه است از تلاش ترکیه برای اعزام مزدور به جمهوری آذربایجان خبر دادند.

اخبار بین الملل-این منابع اعلام کردند: در مرکز استقرار مزدوران ترکمان در مرکز شهر عفرین، تجمعاتی وجود داشت و تعدادی خودروی زرهی از نوع جیپ که حامل مسئولان عالی رتبه ترکیه بودند به این منطقه آمدند.

منابع مذکور افزودند: مسئولان سازمان اطلاعات ترکیه با شماری از مزدوران رایزنی کردند و مشخص شد که این مسئولان جهت ثبت نام مزدوران ترکمان برای اعزام آن‌ها به آذربایجان و جنگ با ارمنستان آمده بودند و این سازمان بر تشکیلات و گروه‌های ترکمانی و تعدادی از گروه‌های تروریستی مستقر در شهر عفرین برای این اقدام تمرکز کرده است.

منابعی در شهر عفرین اعلام کردند: سازمان اطلاعات ترکیه پیشنهادی مبنی بر دریافت دستمزد ماهیانه به مبلغ ۲۵۰۰ دلار آمریکا برای هر مزدور که به آذربایجان جهت جنگ با ارمنستان اعزام شود، مطرح کرده است.

پیش از این نیز به گفته سازمان دید‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان، ترکیه چندین هزار مزدور به لیبی برای مقابله خلیفه حفتر اعزام کرده است.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، در سخنانی روز جمعه، کشور ارمنستان را اشغالگر خواند و تاکید کرد: ارمنستان تلاشی برای حل مسالمت‌آمیز بحران با آذربایجان نمی‌کند و آنکارا همواره در کنار آذربایجان می‌ماند.

 تنش‌های اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی حمله نظامیان ارمنستانی در روز یک‌شنبه به نقطه مرزی «تووز» در آذربایجان آغاز شد. درگیری‌های اخیر در منطقه‌ای دورتر از مناطق مورد مناقشه قره باغ و در حوالی روستای «مووسس» که در مسیر ارتباطی بین استان طاووس ارمنستان و استان توز آذربایجان قرار دارد، بوده است. در این درگیری‌ها شماری از نیرو‌های دو طرف کشته و زخمی شدند و چندین پهپاد سرنگون شده‌اند.