کسانی درصدد احیای مجدد فرقه گرایی در عراق هستند

نخست وزیر عراق روز دوشنبه درباره تلاش عده‌ای برای احیای فرقه‌گرایی در عراق هشدار داد.

اخبار بین الملل- « مصطفی الکاظمی » طی نشستی با فرماندهان امنیتی در شهرستان الطارمیه در شمال استان بغداد که دو روز پیش یک فرمانده نظامی در آنجا ترور شد، گفت:«تلاش‌هایی که دلاور مردان ما در تعقیب هسته‌های خفته تروریستی به کار می‌گیرند بزرگ است و ما هرگز اجازه بروز فتنه در الطارمیه و هیچ منطقه‌ای در عراق را نمی‌دهیم»

بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی، نخست وزیر عراق در این نشست فرزندان الطارمیه را فرزندان خودش خواند و گفت که نیروهای امنیتی عراق برای حفاظت از آنها تلاش خواهند کرد.

الکاظمی گفت: «نیروهای ما که بهترین پیروزی‌ها و قهرمانی‌ها را در مبارزه با تروریسم کسب کرده‌اند، افتخار همه مردم ما هستند و آنها امنیت شهروندان ما را در همه شهرها حفظ می‌کنند».

اخیرا در حمله تروریستی در شهر الطارمیه بغداد سرتیپ «علی غیدان» فرمانده تیپ ۵۹ ارتش هدف قرار گرفته و جان خود را از دست داد.

کارشناسان امنیتی در عراق هم حملات داعش در الطارمیه را کاملا حساب‌شده  می‌خوانند و معتقدند که داعشی‌ها در مرحله آینده به «ترورهای هدفمند» روی خواهند آورد، به گونه‌ای که چهره‌های امنیتی و فرماندهان نظامی را با هدف ایجاد رعب و وحشت هدف قرار خواهند داد.