هم‌پیمانان امارات در تلاش برای تحکیم روابط با تل‌آویو

پایگاه فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین» متخصص در زمینه مسائل امنیتی از تلاش‌ هم‌پیمانان امارات عربی متحده برای ارتباط با تل‌آویو خبر داد.

اخبار بین الملل- پایگاه خبری شبکه صهیونیستی «مکان» به نقل از پایگاه فرانسوی یادشده نوشت که برخی همپیمانان امارات عربی متحده با الگو قرار دادن این کشور روابط خود را با تل‌آویو تحکیم می‌بخشند.

این پایگاه در ادامه نوشت که از جمله این هم‌پیمانان شورای انتقالی جنوب در یمن و «خلیفه حفتر» رهبر گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» هستند که در تلاش است پس از شکست‌های نظامی اخیر خود از حمایتی جدید برخوردار شود.

در ارتباط با شورای انتقالی جنوب، روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» پیشتر گزارش داده بود که «هانی بن بریک» نایب رئیس این شورا رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است.

این پایگاه همچنین اشاره کرد که روابط میان حفتر و تل‌‌آویو نه‌تنها مسئله جدیدی نیست بلکه از دو سال پیش تاکنون ادامه داشته.

 «عبدالسلام البدری» معاون نخست‌وزیر دولت شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز وابسته به آن است، پیشتر، در نخستین مصاحبه خود با روزنامه «ماکور ریشون» نزدیک به مذهبیون راست‌گرای رژیم صهیونیستی گفته بود که «ما هرگز با تل‌آویو دشمنی نداریم».

شبه‌نظامیان موسوم به شورای انتقالی در جنوب یمن و رهبر نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی هر دو از حمایت امارات عربی متحده برخوردارند؛ اماراتی که خود رسما از ارتباط با رژیم صهیونیستی خبر داده بود. خبرگزاری رسمی این کشور پیشتر اعلام کرده بود که چند شرکت اماراتی با شرکت‌هایی اسرائیلی قراردادی در زمینه مبارزه با کرونا امضا کرده‌اند (+). نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز ضمن تأیید این خبر گفت این رژیم با امارات متحده عربی برای مبارزه با ویروس کرونا همکاری می‌کند