موضوع گفت‌وگوی تلفنی رئیس پارلمان عراق با ولی‌عهد سعودی

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، شب گذشته (24 ژوئیه)، در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی درباره وضعیت جسمانی و سلامت ملک سلمان ‌گفت‌وگو کرد.

اخبار بین الملل- بر اساس بیانیه دفتر ریاست پارلمان عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «ناس» منتشر شد، الحلبوسی در این گفت‌وگو از سلامتی ملک سلمان، که اخیرا در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته است، اطمینان حاصل کرد و برای او شفای عاجل و سلامتی آرزو کرد.

در این بیانیه آمده است: دو طرف در این تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه، توسعه افق‌های همکاری میان عراق و عربستان رایزنی کردند و الحلبوسی تاکید کرد که عراق انتظار دارد همکاری میان دو کشور دوست و برادر افزایش یابد.

از سوی دیگر، ولی‌عهد سعودی نیز بر حمایت عربستان از عراق و ملت آن در تمامی زمینه ها تاکید کرد و گفت که ثبات و امنیت عراق بخشی لاینفک از امنیت و ثبات منطقه است.

دیوان پادشاهی سعودی روز دوشنبه (۲۰ زوئیه) از انتقال ملک سلمان (۸۴ ساله) به بیمارستان «ملک فیصل» برای انجام برخی آزمایش‌ها به دلیل التهاب در کیسه صفرا خبر داد و  پس از آن اعلام شد که وی تحت عمل جراحی قرار گرفته است. به دلیل همین بستری شدن شاه سعودی در بیمارستان، سفر«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به عربستان که قرار بود در همین روز انجام شود، لغو و به تعویق افتاد.