نابودی ساختار درمانی رژیم صهیونیستی پس از شیوع کرونا

در حالی که رسانه های صهیونیستی اظهارات و تحلیل‌های ضد و نقیضی درباره هویت عاملان عملیات دیشب در جولان ارائه می دهند ، مسئولین مهم ترین بیمارستان‌های مامور مبارزه با شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی اعتراف کردند در ارائه خدمات به مبتلایان به این ویروس ناکام بوده و نتوانسته‌اند به تمام افرادی که نیاز به خدمات درمانی داشتند ، خدمت رسانی کنند.

اخبار بین الملل- روزنامه «یسرائیل هیوم» در شماره امروز دوشنبه خود در یادداشتی درباره عملیات شب گذشته در بلندی‌های اشغالی جولان نوشت : پرسش بزرگ آن است که چه کسی مجری این عملیات است ، آیا حزب الله در پشت این عملیات ایستاده است یا خیر؟

یونی بن مناخیم در یادداشت خود در این روزنامه پر تیراژ صهیونیستی از همان ابتدا اعتراف کرد عامل این اقدام هر کسی که باشد ، این مسئله باید مدنظر قرار بگیرد که حزب الله زیر بنای فعالیت‌های مسلحانه را در این منطقه بنا نهاده است.

به اعتراف این تحلیلگر صهیونیست عدم اعلام مسئولیت این اقدام توسط هیچ سازمان و گروهی باعث شد تا این نتیجه گیری در ارتش (صهیونیستی) به وجود آید که باید همچنان منتظر حمله حزب الله باشیم.

او درباره شرایط فعلی حاکم در طول مرزهای شمالی فلسطین اشغالی هم نوشت : شرایط در طول مرز بسیار متشنج است ، این مسئله چه در مرز با لبنان و چه در مرز با سوریه به همین شکل است.

او توصیه کرد ارتش اسرائیل همچنان آمادگی و هوشیاری خود را در طول این مرز به همین شکل حفظ کند گرچه به اعتقاد او این کار نمی‌تواند مدت زیادی به طول انجامیده و در متوقف کرد عملیات حزب الله کارگشا باشد.

در همین راستا شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی با اذعان به این سردرگمی اعلام کرد از نظر ارتش (رژیم صهیونیستی) هنوز درگیری به پایان نرسیده است ، واحدهای ارتش همچنان در آماده باش به سر می برند و واحدهای متخصص منتظر فرصت مناسبی هستند تا بتوانند به بمب‌هایی که این تیم آن را تعبیه کرده رسیده و از چاشنی و نوع آن احتمالا ماهیت عاملان آن را مشخص کنند.

نابودی ساختار درمانی رژیم صهیونیستی و ناتوانی آشکار در برابر کرونا

از سوی دیگر یکی از مسئولین اصلی میدانی مبارزه با شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی از نابودی ساختار درمانی این رژیم و ناتوانی در ارائه خدمات پزشکی به مبتلایان به بیماری کووید 19 خبر داد.

پروفسور «زائیف رانستین» مدیر بیمارستان هداسا (یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های سرزمین‌های اشغالی) در توضیح شرایطی که رژیم اسرائیل در مقابل ویروس کرونا در آن به سر می‌برد در جلسه‌ای که در یکی از کمیسیون‌های فرعی کنست(پارلمان) برگزار شد، تاکید کرد ، زیان‌های اقتصادی بسیار زیادی به ویژه در بعد اقتصادی به بیمارستان ما وارد شده است .

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از این شخصیت پزشکی در رژیم اشغالگر خبر دادند : ما در تقدیم خدمات لازم به بیماران کرونایی و بقیه بیماران شکست خوردیم ، بودجه خاصی به ما اختصاص داده نشده است ، ما قادر نیستیم پرستاران جدیدی را به کار دعوت کرده یا از پزشکان جدید استفاده کنیم.

او افزود ما ظرف این مدت تنها موفق به افزودن 19 تخت بیمارستانی به بیمارستان خود شدیم ، در حالی که به دلیل کمبود کادر درمانی مجبور شدیم 250 نفر از نیروهای نظامی را برای ادامه فعالیت خود به کار بگماریم.

 عافر مارین مدیر بیمارستان شری زیدک دیگر بیمارستان فعال در مبارزه با ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی هم در این جلسه تاکید کرد هرج و مرج گسترده ای در تمام بخش‌های بیمارستان ما حاکم است خبری از پول و بودجه نیست و ما اکنون منبعی برای پرداخت حقوق به کارمندان خود نداریم.

او تاکید کرد به دلیل مشکلات بسیار زیاد موجود ما تمام عمل‌های جراحی عادی را در بیمارستان متوقف کردیم.

به نوشته رسانه‌های عبری زبان افشای این اطلاعات باعث شد تا رئیس این کمیسیون فرعی در کنست خطاب به نماینده وزارت دارایی رژیم صهیونیستی خواستار توضیحاتی در مورد این قصور شود و در عین حال تاکید کرد وقتی اکنون که در ماه اوت قرار داریم حجم پذیرش بیمارستان‌ها 150 درصد است در پاییز باید انتظار چه فاجعه‌ای باشیم؟.