دفع حملات داعش در استان حماه سوریه

ارتش سوریه نیمه شب گذشته با شماری از عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش در ریف حماه واقع در مرکز این کشور درگیر شد.

اخبار بین الملل- خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، عناصر وابسته به داعش به یکی از مواضع ارتش سوریه در روستای «جویعد» واقع در شمال شرق «سلمیه» (شرق حماه) حمله کردند.

یک منبع میدانی به اسپوتنیک گفت: «افراد مسلح ناشناسی که احتمالا وابسته به داعش بودند، تلاش کردند که به یکی از مواضع ما حمله کنند... که بر اثر آن، درگیری‌های شدیدی در شرق این روستا شکل گرفت».

وی با بیان اینکه، همزمان با این درگیری، تجهیزات نظامی به دست ارتش سوریه رسید، تصریح کرد، هیچ تغییری در نقشه تسلط بر مناطق این منطقه به وجود نیامد.

شرق و شمال شرق سلمیه شاهد حملات مکرر عناصر داعش است که در این منطقه فعالیت می‌کنند. مسیرهای امدادرسانی به داعش در این منطقه از منطقه «التنف» است. التنف تحت اشغال نظامیان تروریست آمریکا قرار دارد.

عناصر داعش اخیرا به شهرک «ابولفه» در همین منطقه حمله کردند و سه غیر نظامی را ربودند و شماری از خودروها و املاک ساکنان را به آتش کشیدند.

ارتش سوریه در حال پاکسازی صحراهای رقه و حماه است، ولی طبیعت صحرایی این منطقه که به مرزهای اردن در جنوب و مرزهای عراق در شرق می‌رسد، زمینه خوبی برای داعش فراهم کرده تا بتواند شبانه به روستاها و شهرک‌های این منطقه حمله کنند.