بی ثمر بودن سفر الکاظمی به واشنگتن بدون پرداختن به اخراج آمریکایی‌ها

«فاضل جابر» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح گفت که پرونده اخراج نظامیان آمریکا از عراق بایستی در اولویت موضوعات مورد بحث « مصطفی الکاظمی » نخست‌وزیر عراق در سفر به واشنگتن باشد و در غیر این صورت سفر او بی‌نتیجه بوده و بایستی لغو شود.

اخبار بین الملل- جابر در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که ملت عراق و فراکسیون‌های سیاسی علاقه‌مند به پایان دادن به هرگونه حضور نظامی بیگانگان در خاک عراق هستند و این موضوع به یکی از مسائل مهم سیاست خارجی عراق به منظور تحقق اصل حاکمیت کامل، تبدیل شده است.

این نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که موضوع خروج نظامیان آمریکایی بر اساس جدول زمانی توافقی دو طرف بایستی در اولویت محورهای گفت‌وگوی الکاظمی با مقامات آمریکا در سفر به واشنگتن باشد در غیر این صورت سفر او بی‌نتیجه خواهد بوده و دولت بایستی سفر او را لغو کند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.