بازداشت قائم مقام رهبر اخوان المسلمین

به نقل از الجزیره، نیروهای امنیتی مصر «محمود عزت» قائم مقام رهبر اخوان المسلمین را بازداشت کردند.

اخبار بین الملل- دولت مصر گروه اخوان المسلمین را «سازمانی تروریستی» قلمداد می‌کند. طبق اعلام وزارت کشور مصر، محمود عزت در یکی از آپارتمان‌های مسکونی در منطقه «التجمع الخامس» در شرق قاهره و پس از آنکه اطلاعاتی به بخش امنیت ملی مصر رسید که وی از این مکان به عنوان محل اختفا استفاده می‌کند، بازداشت شد.

طبق بیانیه صادر شده از سوی این وزارتخانه، دستور یورش به محل مسکونی قائم مقام اخوان المسلمین در پی درخواست مجوز از دادسرای عالی امنیت کشور برای بازداشت محمود عزت صورت گرفت که در چندین پرنده، تحت تعقیب قرار داشت و در برخی از آن‌ها به شکل غیابی به اعدام محکوم شده بود.

در این بیانیه همچنین آمده است در پی یورش یه ساختمان این مقام اخوان المسلمین، تعدادی کامپیوتر و تلفن همراه کشف شد.

در بیانیه وزارت کشور مصر ادعا شده محمود عزت، مسئول «عملیات‌های تروریستی و تخریبی» پس از تظاهرات ۳۰ ژوئن در سال ۲۰۱۳ است. در این بیانیه، او همچنین به مدیریت دارایی‌های اخوان المسلمین و حمایت مالی و پشتیبانی از تمامی فعالیت‌های این گروه متهم شده؛ همچنانکه ادعا شده او نقشی اصلی در ارتباط با عناصر اخوان المسلمین در خارج دارد که اقدام به پشتیبانی و حمایت مالی از سازمان‌های بین المللی مشکوک کرده و از آن‌ها در آزار رساندن به کشور و تلاش برای تحت فشار قرار دادن کشور در پرونده‌های بین المللی سوء استفاده می‌کنند.

گفتنی است محمود عزت از زمان کودتای نظامی در سوم ژوئیه ۲۰۱۳ از حضور در انظار عمومی پنهان شده بود و رسانه‌ها گمانه زنی‌های متعددی در خصوص مکان حضور او کرده بودند.