تظاهرات در جنوب یمن علیه سازش امارات با رژیم صهیونیستی

صدها یمنی برای دومین جمعه متوالی در استان تعز علیه توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

اخبار بین الملل- به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، راهپیمایی‌های اعتراضی یمنی‌ها از مساجد سراسر این استان در جنوب غرب یمن و در پاسخ به فراخوان کمیته مردمی یاری فلسطین به راه افتاد.

شرکت کنندگان شعارهایی از قبیل « الاقصی سرزمین آزادگان است»، «سازشگر فروشنده خانه است» و « من عربی فلسطینی هستم. عادی سازی ما را نگران نمی‌کند» سر دادند.

تظاهرات‌کنندگان  پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آن عباراتی نظیر «مسجد الاقصی خون و جانمان را فدایت می‌کنیم»، «فلسطین در وجدان هر عربی زنده خواهد ماند » و «کوتاهی در حق فلسطین کوتاهی در حق شرافت و کیان عربی است» نوشته شده بود.

استان‌های یمن اعم از شبوه و عدن و تعز در جنوب یمن طی دو هفته گذشته شاهد تظاهرات اعتراضی علیه سازش امارات با رژیم صهیونیستی است.

این توافق با موج گسترده محکومیت از سوی رهبران و گروه‌های فلسطینی و مدافعان مسئله فلسطین در منطقه همراه شده است که آن را خیانت امارات به قدس، مسجد الاقصی و آرمان های فلسطینی خواندند.

 قسمت‌های زیادی از استان تعز به ویژه همه سواحل این استان تا بندر الحدیده و  استان مهم و استراتژیک عدن در حال حاضر در تصرف امارات و شبه نظامیان طرفدار آن است.

امارات در یمن هم از چندی پیش طرحی برای تغییر موقعیت جغرافیایی مناطق مهم و راهبردی استان تعز در جنوب غربی یمن و استان عدن در جنوب این کشور را به اجرا گذاشته است تا با ایجاد یک اقلیم جنوبی به تداوم اشغالگری خود و کنترل گذرگاه‌های دریایی راهبردی بپردازد.

امارات هم که در چارچوب ائتلاف عربی از ششم فروردین ۱۳۹۴ شمار زیادی نیرو و تجهیزات نظامی  به یمن گسیل کرده است، به موازات سعودی‌ها درصدد استعمار و اشغال بخش‌هایی از این کشور است.