۲۵ میلیون نفر؛ ابتلای جهانی به ویروس کرونا سریع‌تر شد

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس « کووید۱۹ » مبتلا شده‌اند شامگاه شنبه از ۲۵ میلیون نفر فراتر رفته است.

اخبار بین الملل- بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۲۵,۰۹۰,۶۹۷ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۸۴۴,۷۸۴ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما حدود هفده میلیون و چهارصد و سی هزار نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود شش میلیون و صد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.

همزمان خبر می‌رسد که مرکز تحقیق گامالیا که واکسن کرونا در روسیه را تولید کرده، از شروع رسمی آزمایش واکسن کرونا بر ۴۰ هزار شهروند این کشور در شهر مسکو خبر داد.

 

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست‌وچهار گذشته ۹۱۴ مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با حدود ۱۸۶ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود هفت میلیون و دویست و پنجاه هزار مبتلا و نزدیک به ۲۶۹ هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا سه میلیون و پانصد و سی و دو هزار مورد ابتلا و ۲۰۷ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

یکی از نکات قابل توجه آمارهای روند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که ۱۴ میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد اما این بار فقط ۳ روز طول کشید تا شمار ابتلای جهانی از ۲۵ میلیون نفر عبور کند.