حمله خشن پلیس آلمان به تظاهرات کنندگان+ تصاویر

تظاهرات چند هزار نفری مردم آلمان در شهر برلین در اعتراض به محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت مرتبط با همه‌گیری ویروس «کووید۱۹»، با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پلیس آلمان با یورش خشن به معترضان به بهانه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری فیزیکی و پوشیدن ماسک، حداقل ۳۰۰ نفر را بازداشت کرد.

بر این اساس، جمعیت تظاهرات‌کنندگان حدود ۳۸ هزار نفر تخمین زده می‌شود که با حضور در خیابان‌های سراسر پایتخت آلمان، به ناکارآمد بودن محدودیت‌های دولت جهت مقابله با ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان در اروپا اعتراض کردند.

همزمان با این تظاهرات گسترده در برلین، تجمعات اعتراضی مختلفی در پایتخت کشورهای دیگر از جمله پاریس و لندن نیز برگزار شد.

پلیس آلمان در توجیه بازداشت ۳۰۰ نفر و برخورد خشونت‌آمیزی که با معترضان داشت، در بیانیه‌ای توئیتری اعلام کرد: «متاسفانه ما گزینه دیگری نداشتیم. شرکت‌کنندگان در این تجمعات از شروط ایمنی برای برگزاری راهپیمایی پیروی نکردند».

روز شنبه بود که هزاران نفر از مردم آلمان در خیابان‌های برلین حضور پیدا کرده‌اند تا در یکی از بزرگترین اعتراضات به محدودیت‌های جدید دولت این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مشارکت کنند.

این اولین بار نیست که تظاهرات‌های گسترده‌ای در آلمان در اعتراض به محدودیت‌های مرتبط با کرونا برگزار می‌شود، پیش از این نیز در آغاز ما آگوست (اواسط مردادماه) راهپیمایی مشابهی با حدود ۲۰ هزار معترض در شهرهای برلین و اشتوتگارت برگزار شد و نیروهای پلیس به محض آنکه معترضان شروع به زیرپاگذاشتن قوانین ایمنی مرتبط با کووید۱۹ کردند، وارد عمل شدند و جمعیت را متفرق کردند.

برآوردهای وبگاه «ورلدامتر» نشان می‌دهد تا کنون ۲۴۲,۸۲۴ در آلمان به این بیماری مبتلا شده و ۹,۳۶۳ نفر نیز جان خود را بر اثر آن از دست داده‌اند.