ناتو در حال شبیه‌سازی حملات موشکی به خاک روسیه است

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه گفته نیروی هوایی کشورهای عضو ناتو در حال انجام پروازهای منظم برای شبیه‌سازی حملات موشکی به خاک کشور روسیه هستند.

اخبار بین الملل- شویگو در مصاحبه‌ای با تلویزیون روسیه‌۲۴ تصریح کرد در گذشته پرواز هواپیماهای ناتو به پروازهای شناسایی محدود بوده اما در حال حاضر آنها در حال انجام تمرین‌هایی برای انجام حملات موشکی با استفاده از شمار زیادی هواپیما هستند.

شویگو همچنین گفت ناتو قصد دارد منطقه دریای سیاه را نظامی کند. او همچنین گفته که سه فروند بمب‌افکن بی‌۵۲ آمریکا متعلق به نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی مرزهای جنوبی روسیه مشاهده شده‌اند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرده جنگنده‌های سوخو-۲۷ و سوخو-۳۰ روسیه برای رهگیری بمب‌افکن‌های آمریکا به دریای سیاه و آزوف فرستاده شده‌اند.

یک مقام سابق وزارت دفاع روسیه که خواسته نامش فاش نشود گفته که جنگنده‌های آمریکا قبل از این هیچ‌گاه در نزدیکی دریای آزوف مشاهده نشده‌اند.

این کارشناس گفت: «این وضعیت به ویژه از آن جهت جدی است که بمب‌افکن‌های آمریکایی تحت پوشش نیروی هوایی اوکراین احتمالاً اقدام به پرتاب الکترونیکی موشک یا بمب به اهدافی در کریمه و جنوب روسیه کرده‌اند.

وی اضافه کرد گروهی از هواپیماهای شناسایی آمریکا و انگلیس در مجاورت منطقه کریمه شناسایی شده‌اند.

پیش از این مقام‌های روسیه هشدار داده‌اند علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، رزمایش‌های کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که بیشتر ماهیت ضد روسی دارند، افزایش داشته است. ناتو به‌منظور جاسوسی از روسیه ایستگاه راداری «گلوبوس 3» را در نروژ تقویت کرده است.

مسکو اعلام کرده این پروازها را تحریک آمیز می‌داند؛ پروازهایی که از سال ۲۰۱۴ و الحاق کریمه به روسیه و درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین تشدید شده است.