گام جدید سعودی ها برای عادی سازی روابط با صهیونیست ها

 بر اساس این احکام، 8 تن از عاملان ترور این روزنامه نگار، به 7 تا 20 سال زندان محکوم شده اند. یکی از کارشناسان سازمان ملل و خدیجه چنگیز، نامزد خاشقچی این احکام را مسخره خواندند. آنکارا نیز گفت که این احکام در حد انتظار نبودند.

اخبار بین الملل- این احکام نه آنگونه که خدیجه چنگیز توصیف کرده است "مسخره" است و نه آنگونه که ترکیه گفته است، "برخلاف انتظار". بلکه بیشتر یک نمایش تمسخرآمیز و زشت است که این دادگاه سعی کرده است با صدور این احکام، از اره بن سلمان – که هنوز از آن خون می چکد - رفع اتهام کند. در حالی که هیچ یک از سلاطین سعودی نخواهند توانست رد این خون را پاک کنند. احکام دستگاه قضایی سعودی – که به خاندان سلطنتی وابسته است – هم نمی تواند دستان خون آلود ارباب دیکتاتور خود را از خون خاشقچی پاک کند.

خبرها حکایت از آن دارند که دادگاه کیفری ریاض پس از انقضای مهلت جلب رضایت خانواده مقتول، 8 تن از عوامل این جنایت را محکوم کرد. همه می دانند که خانواده هیچ مقتولی حاضر نیستند از خون عزیزشان آنهم در چنین جنایت وحشیانه ای بگذرند. مخصوصا که عوامل این جنایت احمق هایی هستند که در محاسبات سردمداران حاکم – که به دستور آنها دست به این جنایت زده اند – هیچ جایگاهی ندارند.

از رسوایی می ترسد اما از خدا نه..

شاهزاده دیکتاتور به جنایت و زیر پا گذاشتن شریعت و قوانین آسمانی در پشت پرده، خو کرده است. او به محض اینکه در معرض رسوایی قرار می گیرد سعی می کند با پول، دهان طرف مقابل را ببندد حتی اگر طرف مقابل، آمریکا باشد. به طوری که دیدیم که ترامپ چگونه تمام تلاش و ترفندهای موجود را برای دور زدن شواهد و مدارکی که سازمان جاسوسی این کشور درباره دست داشتن شاهزاده دیکتاتور در این جنایت به دست آورده بود، به کار گرفت. بهترین گواه این مدعا، میهمانی ها و خوشگذرانی های آنها در "جزیره ویلا" از مجموعه جزایر مالدیو بود که با هزینه ای برابر با 50 میلیون دلار و با حضور مانکن ها و خواننده های غربی برگزار می شد. بن سلمان یک هفته پس از آنکه رسوا شد، دستور داد این مراسم که با مخفی کاری فراوان برگزار می شد، لغو شد.

قاتل واقعی نمی تواند فرار کند حتی اگر همه رئیس جمهورهای دنیا را بخرد

دادگاه های سعودی می گویند با صدور این احکام طبق ماده های 22 و 23 رسیدگی به این پرونده در دو سطح عمومی و خصوصی پایان می گیرد و این بدان معناست که پرونده خاشقچی – که در دوم اکتبر 2018 در کنسولگری عربستان به قتل رسید و قطعه قطعه و ذوب شد – برای همیشه بسته می شود و بسته شدن این پرونده به معنای تبرئه ولی عهد در داخل عربستان است و نه منطقه و جهان. او هرگز از دادگاه های بین المللی و دادگاه عدل الهی نخواهد گریخت. متهم اصلی این جنایت هنوز هم بن سلمان است حتی اگر از حمایت دونالد ترامپ، ارباب امریکایی اش برخوردار باشد.

احکام نهایی، اعتراف به جنایت و شتاب برای پیوستن به کاروان سازش با رژیم صهیونیستی

عربستان ابتدا به کلی این جنایت را انکار کرد اما افشای شواهد و مدارک جنایی توسط ترکیه و برخی شواهد بین المللی دیگر، ریاض را مجبور کرد به این جنایت اعتراف کند. پس با تشکیل دادگاه، متهمان ردیف اول که از عناصر و دوستان بن سلمان بودند به جنایت خود اعتراف کردند. اگر حمایت ترامپ نبود، بن سلمان هیچ گاه نمی توانست از این محاکمه بگریزد اما او در ازای این حمایت، چه بهایی باید به ترامپ می پرداخت؟

برای رسیدن به جواب باید نگاهی به کتاب "خون و نفت" بیندازیم. این کتاب سرگذشت محمد بن سلمان را تا رسیدن به تخت پادشاهی شرح می دهد؛ "برادلی هاپ" و "جاستین چک"، روزنامه نگار وال استریت ژورنال، فاش کرده اند که بن سلمان ارتباطات گسترده ای با جراد کوشنر، مشاور ترامپ دارد. او سعی کرده است چهره ای دیگر از خود نشان بدهد و برای این منظور، ده ها میلیون دلار صرف شرکت های مشاوره کرده است.

کوشنر؛ بسترساز پرونده رژیم صهیونیستی در کاخ سفید

بدون تردید کوشنر مسئول پرونده صهیونیسم در کاخ سفید است. او طراح "معامله قرن" است و او بود که به ترامپ گفت که باید سفارت آمریکا به قدس اشغال شده منتقل شود. او امروز مجری اصلی پرونده عادیسازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی است.

به این ترتیب به این نتیجه می رسیم که سرپوش گذاشتن آمریکا بر جنایت بن سلمان در حق خاشقچی، بهایی کمتر از عادی سازی علنی با رژیم صهیونیستی ندارد. روزنامه هاارتس، فاش کرد که ولی عهد عربستان در تلاش برای ترمیم جایگاه خود در نزد دولت آمریکا، پس از ترور خاشقچی، فرصتی برای "اسرائیل" فراهم کرد تا نقش واسطه را بین جهان عرب و آمریکا ایفا کند.

این روزنامه پس از آنکه عربستان حریم هوایی خود را به روی همه هواپیماهای مدنی به مقصد ابوظبی باز کرد، همین روزنامه در مقاله ای به قلم "تسوی برئیل"، نوشت عربستان نگران است و بهای عادی سازی روابط آن با رژیم صهیونیستی، امتیاز سیاسی است که ریاض از واشنگتن خواهد گرفت.