حکومت نظامی، برای فرار از شکست در انتخابات!

 رسانه‌های داخلی آمریکا از راهکار جنجالی مشاور سابق دونالد ترامپ به او برای فرار از شکست در انتخابات سوم نوامبر پرده برداشتند.

اخبار بین المللبنا به نوشته بیزنس اینسایدر، راجر استون، که تبرئه از حبس درازمدت خود را مدیون فرمان عفو ترامپ است، به او پیشنهاد کرده در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری با امتناع از پذیرش نتیجه آن و توسل به اعلام حکومت نظامی، مخالفان و منتقدان خود را راهی بازداشتگاه کند. مشاور سابق ترامپ به او پیشنهاد کرد در صورت شکست در کسب حد نصاب آرا برای ابقا در کاخ سفید، هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود در انتخابات ۲۰۱۶ و همسر او بیل کلینتون را بازداشت کند.

مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا همچنین ترامپ را ترغیب به افزودن نام «مارک زاکربرگ» مدیر شبکه اجتماعی فیس بوک، «تیم کوک» مدیر عامل شرکت اپل به فهرست بازداشتی‌های خود پس از شکست در انتخابات سوم نوامبر کرد. استون معتقد است ترامپ می‌تواند با توسل و اجرای قانون ضد شورش هر فردی را که با او مخالف است و بتوان مشارکت او در اقدامات غیرقانونی را اثبات کرد،  بازداشت و راهی زندان کند.

مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا بدون ارائه هیچگونه مستنداتی احتمال تقلب در محل‌های رای گیری در ایالت‌های فلوریدا و نوادا را مطرح کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا خود نیز اهتمام ویژه‌ای را در کارزار انتخاباتی امسال خود معطوف به نهادینه کردن تئوری توطئه و تقلب در انتخابات سوم نوامبر در میان افکار عمومی این کشور کرده است. او به تازگی از رای‌دهندگان خواست تا در محل‌های رای‌گیری در کارولینای شمالی حاضر شوند و از شمارش آرای خود اطمینان حاصل کنند. ترامپ این روز‌ها هر بار به بهانه‌ای تلاش دارد شائبه تقلب در انتخابات نوامبر را در اذهان عمومی ایجاد کند.

ترامپ پیش از این هم بار‌ها اعلام کرده بود که دموکرات‌ها تلاش می‌کنند با برگزاری رای‌گیری به صورت پستی، زمینه تقلب و کلاهبرداری به نفع خود را در سوم نوامبر ایجاد کنند. برخی هدف قرار دادن رای‌گیری پستی از سوی ترامپ را به تلاش او برای ایجاد بی‌اعتمادی عمومی نسبت به سیستم انتخاباتی تعبیر می‌کنند.

راجر استون در حالیکه از سوی دادستانی فدرال به ارتکاب هفت مورد جرم از جمله ارتشاء و دروغگویی در جریان پرونده تحقیقات بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در خصوص مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا محکوم به تحمل ۴۰ ماه حبس شد، در ژوئیه امسال با حکم عفو مستقیم ترامپ بخشیده شد.