تظاهرات و اعتراض‌ها در تایلند ادامه دارد

در ادامه سلسله اعتراضات در تایلند ، صد‌ها هزار نفر از مردم این کشور امروز یکشنبه با به چالش کشیدن نظام سلطنتی و «ما‌ها واجیرالونگ کورن» پادشاه این کشور در بانکوک ، خواهان انجام اصلاحاتی به منظور محدود کردن قدرت پادشاه شدند.

بر اساس این گزارش، معترضان در طول دو ماه گذشته تظاهرات‌هایی را علیه کاخ تایلند و سازمان‌هایی که ارتش کنترل آن‌ها را در دست گرفته، به انجام رساندند؛ اقدامی که یکی از تابو‌های طولانی مدت در خصوص انتقاد از نظام پادشاهی را شکسته است.

رویترز همچنین نوشت تلاش‌های این خبرگزاری برای ارائه توضیحاتی در خصوص این خبر از سوی کاخ پادشاهی به نتیجه نرسید؛ همچنانکه پادشاه این کشور که بیشتر زمان خود را در اروپا می‌گذراند، اکنون در تایلند نیست.

روز گذشته نیز تظاهرات مردم تایلند که توسط دانشجویان رهبری می‌شد ابتدا از مقابل دانشگاه تاماسات آغاز و به پارک مجاور آن که معمولا برای برگزاری مراسم ملی و سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کشیده شد.

حاضران در این تجمع اعلام کرده بودند بنا دارند شنبه شب را در این پارک بمانند و فردا صبح به سوی ساختمان‌های دولتی و دفتر نخست‌وزیری حرکت کنند.

پانپونگ (مایک) جاودنک از رهبران دانشجویی این تجمع به حاضران گفته: «من امیدوارم که دولتمردان به قدرت و اهمیت مردم توجه کنند».

گفتنی است تظاهرات تایلند، در ادامه سلسله تظاهراتی است که علیه کودتای ۲۰۱۴ توسط «پرایوت چان اوچا» نخست‌وزیر کنونی انجام شد. این اعتراضات ابتدا با دستور دادگاه به منظور منحل کردن حزب طرفدار دموکراسی آینده شکل گرفت.

مخالفان که از ماه ژوئیه به خیابان‌ها آمده‌اند، خواستار استعفای پرایوت چان اوچا، نخست‌وزیر شده اند که در سال ۲۰۱۴ و در جریان کودتا به قدرت رسید و سال گذشته در جریان انتخاباتی مناقشه برانگیز به ریاست دولت رسید.