نامه معلمان مدارس غیر دولتی منطقه ورامین به نماینده داده شد

به نقل از ورامین ما، به جرئت می توان گفت معلمین تاثیرگذار ترین قشر جامعه بوده و در عین حال دارای جایگاه رفیعی می باشند و حتی در سیره ائمه اطهار علیهم السلام نیز احترام به این جایگاه مشاهده می شود چنانچه روایت شده است که  پیشوای سوم مکتب ما وقتی معلمی سوره حمد به فرزند دلبندش می آموزد به پاس احترام و قدردانی از معلم، هزار دینار و هزار حله به او می بخشد، دهان او را نیز پر از در می گرداند. وقتی برخی از کوته نظران بر او خرده می گیرند که چرا چنین کردی، می فرماید: «این پاداش (بی مقدار) کجا و ارزش واقعی تلاش و آموزش او کجا؟»

همچنین رهبر کبیر انقلاب، امام راحل قدس سره، در شان معلم می فرماید: «مقام معلم مقام والایی است، مقامی بالا تر از مقام معلم نیست. مقام معظم رهبری نیز در این باره می فرمایند: «واژه معلم… جزو واژه های مقدس است. در جامعه ما، که اساس در تعلیم و تزکیه و تربیت قشرهای گوناگون است، معلم مقام ویژه ای دارد.

باوجود چنین جایگاهی این قشر همواره با مشکلات بسیاری در زمینه شغلی و معیشتی از جمله حقوق و مزایای اندک و به تعویق افتادن چندین ساله مطالبات و…. مواجه بوده اند.

اما در کنار همه این مشکلات که دامن گیر قشر فرهنگی می باشد، گروهی از همین مجموعه وجود دارند که با سخت ترین شرایط در حال خدمت رسانی به جامعه می باشند.

نیروهای آزاد آموزش و پرورش یا درواقع معلمان مدارس غیردولتی که بعضا دارای مدارک عالیه تحصیلی از بهترین دانشگاه های کشور و دارای سابقه تدریس یک یا دو دهه می باشند، با کمترین حقوق و مزایا و علاوه بر عدم دریافت هرگونه پاداش و بیمه، نه تنها آینده شغلی مشخصی ندارند بلکه در نهایت مظلومیت در وزارت خانه وزین آموزش و پرورش به رسمیت نیز شناخته نمی شوند.

به گزارش خبرنگار ورامین ما، با توجه به شرایط حاد این گروه، تعدادی از معلمان غیردولتی کشور از جمله شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک با تنظیم نامه ای خواستار رسیدگی به وضعیت خود بوده و این نامه تقدیم دکتر سید حسین نقوی حسینی نماینده ی شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی شد.

photo_2016-07-10_00-12-05

نقوی حسینی بعد از مشاهده نامه و همچنین گوش دادن به صحبت های برخی از معلمان گفت: در سال های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وارد سیستم آموزش کشور شده و در کنار مبارزه در خطوط مقدم جبهه، به تدریس نیز می پرداختم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز خانواده ای فرهنگی دارم که در امور آموزش کشور مشغول به خدمت رسانی هستند و از هیچ کوششی نیز دریغ نمی کنند.

نماینده شهرستان های قرچک, ورامین و پیشوا اظهار کرد: در دو دوره گذشته نمایندگی مجلس شورای اسلامی جلسات بسیار زیادی با معلمان مدارس مختلف منطقه ورامین داشته و از نزدیک با مشکلات تک تک مدارس منطقه ورامین آشنا شده ام.

عضو سابق فراکسیون فرهنگیان کشور بیان کرد: بارها در محافل خصوصی و حتی تریبون مجلس شورای اسلامی تذکرات مختلف و متعددی در خصوص امورات فرهنگیان داده ام و پیگیر آن نیز بوده ام ولی متاسفانه کوتاهی هایی در رسیدگی به امورات معیشتی این قشر عظیم صورت گرفته است.

نقوی تصریح کرد: دبیران مدارس غیر دولتی منطقه ورامین و همچنین کل جمهوری اسلامی ایران مطمئن باشند که مشکلاتی که گوشه از آنها در این نامه آمده است را پیگیری خواهم کرد.

photo_2016-07-10_00-12-23

و اما متن نامه به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

هرکس برادر مسلمان خودرابا کلمه ای لطف آمیز تکریم کند و غم اورا بزداید همواره در سایه ی جاودان لطف الهی است . حضرت محمد (ص)

جنا ب آقای دکتر نقوی نماینده گرانقدر و فرهیخته مردم شریف ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی

با عرض سلام و تحیات جزیل الهی،امید است که در خدمت به موکلین خود طبق اصول ۶۷و۸۴ قانون اساسی نظام مقدس و مردم سالار دینی جمهوری اسلامی همواره چون همیشه تلاش های مضاعف و مجدانه را مبذول و کمک به آنان را وظیفه شرعی و انسانی خود بدانید.

احتراما به استحضار می رساند که ما جمع کثیری از معلمین مدارس غیر دولتی کشور با تجربه تدریس ۱ تا ۲۰ سال که اکثریت قریب به اتفاق آموزش دیده و دارای تجربه می باشیم،با توجه به اینکه دارای حقوق و مزایای اندک و میانگین ۳۰۰ هزار تومان ماهیانه بوده و ۴ ماه از سال بیکار و مزید بر این در مدت ۴ ماه بیکاری خود هیچ بیمه و حقوقی نداریم و حتی در زمان هایی که کار می کنیم بیمه ای از ۲ تا ۱۵ روز در ماه را داریم وگاهابرخی همکاران  بدون حتی یک روز بیمه مشغول به کار هستند، در صورتی که عمر و جوانی خود را در این مدارس می گذرانیم و همواره به علت نداشتن ثبات شغلی دارای دغدغه و اضطراب و فاقد هرگونه دلخوشی ، همواره درهای آینده را به روی خود بسته  و تاریک می بینیم و به علت معضل بیکاری نمی توانیم هیچ کار دیگری را انجام دهیم و تنها بهره ای که از تحصیل نصیبمان شده جز توشه ای معنوی به نام کسب فضیلت نیست و از نظر معیشتی هیچ کمکی به این قشر زحمتکش ننموده است. لذا خواهشمندیم مشکل این قشر زحمتکش که دارای آماری حدود ۱۲  الی ۱۳ هزار نفر در سطح کشور می باشد را پیگیری نموده که ما رادر زمره ی پیش دبستانی هاو شرکتی ها قراردهند  و با توجه به تجارب با ارزش این قشر زحمتکش مشکلاتمان را در مجلس مطرح و پیگیری نمایید، تادر آموزش و پرورش برای ما هم حق و حقوقی مطابق وزارت کار گذاشته شود و حق  این معلمان در سطح کشور هماهنگ شود. ضمن اینکه در تمام دوره های آموزش ضمن خدمت نظیر معلمان رسمی آموزش و پرورش دوره هایی را گذرانده ایم.این مشکل جمع کثیری از هموطنان است و تقاضای رسیدگی واحقاق حق داریم.از زحمات بی دریغ و بی شائبه ی شما بزرگواران به عنوان وکلای مردم در خانه ی ملت که همواره هدف والایتان خدمت به موکلین است بی نهایت سپاس گزاریم .