تغییر یک مرتبه استاندار خراسان جنوبی توهین و بی‌اعتنایی به مردم این استان است

به نقل از خاورستان، حجت الاسلام علی رضایی امام جمعه شهرستان بیرجند شامگاه سه شنبه در ضیافت افطاری با فعالان نماز بیرجند، با بیان این که نماز، یکی از شاخص ترین فرامین الهی است، اظهار کرد: نقش و اهمیت نماز در دین نشان دهنده عظمت و استحکام این حبل متین و ریسمان استوار میان زمین وآسمان است.

 

وی افزود: ریسمان دیگر اعمال ارزشی برای سعود انسان به افق بلند سعادت کافی نیست، ولی نردبان نماز، افزون بر آن که به تنهایی وسیله عروج است، می تواند ثقل و سنگینی بقیه اعمال رانیز متحمل شود.

 

امام جمعه بیرجند ضمن اشاره به زحمات و اقدامات فعالان موضوع نماز، تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که مهترین دغدغه فعالان نماز، دغدغه دین، معرفت و شهدا است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که امروزه، نگاه عمل گرایانه در دنیای امروزی، مطرح است، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که عده زیادی از افراد و جوامع به دنبال معنویت سکولاره راه افتاده اند.

 

وی با تاکید بر این که همه ما باید به دنبال دین واقعی و حقیقی باشیم، یادآور شد: دین، سبب ایجاد زیبایی شده و باید بدانیم که دین،باظاهرسازی پیش نمی رود.

 

امام جمعه بیرجند از دین، به مثابه آب زلال یاد کرد و متذکر شد: آنچه مسلم است آن است که باید برای آسان وصل شدن به خدا و دین، به انبیا متوسل شویم چرا که آنان،سبب حیات و نشاط شده اند.

 

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر این که باید نماز و معنویات را، به صورت خالصانه در جامعه احیاء کنیم، ابراز  کرد: باید از نمازخواندن با ریا پرهیز کنیم و اعمال و رفتارمان را با خضوع و خشوع،در پیشگاه احدیت انجام دهیم.

 

وی با اشاره به این که امروزه یکی از مهمترین دردها و آلام بشر که توسط دین و نماز حل می شود، تنهایی بشر است، گفت: تمام زندگی مان باید نماز باشد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به این اصل که زندگی، یک حقیقت است، افزود: در حقیقت، زندگی که فاقد نماز و معنویت باشد، هیچ چیز نیست.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که باید حقایق نماز، بیش از پیش احیاء شود، اظهار داشت: مسئولان وخصوصا مسئولان حوزه های علمیه باید در این خصوص بیشترکوشا باشند.

 

وی ضمن ابراز تاسف از این که بیشتر جوانان امروزی، دچار پوچی گرایی شده اند، عنوان داشت: بیشتر کارها و جلسات امروز، سیاسی شده اند و باید توجه کنیم که برای دین و معنویت ازته دل کارکنیم.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه صحبت هایش ضمن اشاره به تغییر استاندار خراسان جنوبی در روزهای اخیر، گفت: تغییر استاندار، در این فاصله کمی که از دولت یازدهم مانده، اصلا به صلاح استان نبوده است.

 

حجت الاسلام رضایی با انتقاد شدید از این که برای تغییر استاندارخراسان جنوبی، با نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و همچنین بزرگان این استان، هیچگونه مشورتی نشده است، متذکر شد: در حقیقت در اثر این تغییر و تحولات، مردم استان ضرر می کنند و بنده به نمایندگان استان نیز گفته ام که هرگونه واکنشی که آنان در این زمینه ازخود بروز دهند، بنده نیز با آنان هماهنگ خواهم بود.

 

وی تغییر یک مرتبه استاندار خراسان جنوبی را، آن هم بدون صلاحدید نمایندگان و مسئولان استانی و همچنین آوردن شخصی به عنوان استاندار از استانی دیگر به خراسان جنوبی را، یک نوع توهین و بی اعتنایی به مردم این استان، دانست و ابراز کرد: در انتهای این موضوع، دین و متعاقب آن جوانان متضرر می شوند و باید یادمان باشد که مقدمات نماز، همین همدلی و احترام است که نباید نادیده انگاشته شود.