احداث 15 واحد مسکن روستایی ویژه خانواده های 2 معلول به بالا در بردسکن

احسان میری، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بردسکن ، از آغاز عملیات اجرایی 15 واحد مسکن روستایی ویژه خانواده های 2 معلول به بالا در شهرستان خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه اداره بهزیستی در شهرستان  58 خانواده دو معلول به بالا را تحت پوشش دارد با پی گیری های انجام شده توانستیم سهمیه شهرستان در ساخت مسکن روستایی خانواده های دارای 2 معلول به بالا را 100درصد جذب کنیم.

رئیس بنیاد مسکن بیان داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی 15 واحد مسکن روستایی ویژه این عزیزان  آغاز شده است و برای هر واحد 18 میلیون تومان اعتبار بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی با کارمزد 5 درصد اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه امید است تا هفته دولت سال جاری، این تعداد واحد مسکن روستایی تکمیل و معلولین صاحب خانه شوند، ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های بنیاد مسکن این است که بتوانیم برای 15 خانواده 2 معلول به بالای شهری نیز مسکن احداث کنیم.

میری اعتبار تخصیصی بلاعوض برای هر واحد مسکن شهری را 30 میلیون تومان و تسهیلات وام مسکن را 15 میلیون تومان اعلام کرد.

رئیس بنیاد مسکن بردسکن در ادامۀ گفتگو، از بسته شدن پرونده پروژه مسکن مهر حافظ این شهرستان تا پایان امسال خبر داد و گفت: تنها پروژه مسکن مهر شهرستان بردسکن که تاکنون  به بهره برداری نرسیده است  پروژه  185  واحدی مسکن مهر حافظ این شهرستان است که در مرحله  اسکلت و سقف تبدیل به گروههای ساخت و تحویل مردم شد.

وی با بیان اینکه این پروژه از سال 89 به پیمانکار واگذار شد و پس از دوسال از ادامه فعالیت پیمانکار  انصراف داد برآن شدیم پیمانکار را خلعید و ادامه کار را در قالب گروههای ساخت به خود متقاضیان واگذار کنیم.

میری افزود: تاکنون 24 واحد از این پروژه تکمیل و برای آن پایان کار صادر شده است و مابقی واحدها در دست ساخت می باشد که امید است پرونده پروژه مسکن مهر حافظ بردسکن را تا پایان امسال به اتمام برسانیم.