بی تدبیری دولت در قول 10 روزه به مرغداران

در راستای عدم حمایت جدی دولت از تولیدکنندگان مرغ که منجر به مشکلات فراوانی برای آنان از جمله برشکستگی و عدم تولیدات شده است، روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه 95،  عده کثیری از مرغداران به نمایندگی از جمعیت 27 هزار نفری مرغدار کشور با حضور در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع نموده و بصورت کاملا محترمانه خواستار حقوق از دست رفتهٔ خود شدند.

این تجمّع از ساعت ۹ صبح شروع و با انتشار بیانیه ای ۱۳ بندی از طرف نمایندگان مرغداران کشور به اطلاع معاون رئیس جمهور رسید و در نهایت نمایندهٔ هیأت دولت با حضور در جمع معترضین، قول مساعد مبنی بر همکاری و رفع موانع تولید و قیمت خرید مناسب مرغ زنده از مرغدار را طی مدّت  ۱۰ روز اعلام نمود.

اما با گذشت 10 روز از این اعتراض و به گفته خود مرغداران، مشکلات این صنعت برطرف نشده است و همچنان ادامه دارد، شرایطی که در صورت استمرار داشتن سبب بروز مشکلات فراوانی در زمینه تولید گوشت سفید و افزایش آمار بیکاران کشور می شود.

یکی از شهروندان گنابادی که در زمینه تولید مرغ مشغول به فعالیت است، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تجمع مرغداران در تهران، زنگ خطری برای دستگاه های حاکمیتی کشور بود که علی رغم پیگیری و رعایت سلسله مراتب توسط این قشر زحمت کش،  به دلیل بی توجهی و عدم همکاری متولّیان امر آنها اقدام به تجمع نمودند.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی نامیده اند اما گویا دولتمردان در خصوص اقدام عملی برای رفع مشکل مرغداران که در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت می کنند، هیچگونه برنامه ای ندارد و اگر شرایط کنونی ادامه پیدا کند، این قشر با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.

این شهروند گنابادی که خواست نامش فاش نشود، اذعان کرد: مرغداران از دولت انتظار دارند که به جای شعاردادن در محافل گوناگون، به فکر مشکلات مردم بویژه جامعه مرغداران، دامداران و صنعتگران باشد.

وی ادامه داد: با گذشت بیش از 10 روز از قول دولت در تجمع مرغداران در تهران، هیچگونه تغییر محسوسی در قیمت خرید مرغ از مرغداران ایجاد نشده است تا مرغداران صرف نظر از کسب سود حداقل دچار ضرر و زیان نشوند و نوسانات قیمت مرغ به دلیل افزایش تقاضا از سوی مردم و کاهش تولیدات مرغ به دلیل ورشکستگی برخی از مرغداران رخ داده است.

این شهروند گنابادی تصریح کرد: در طی چند روز گذشته نیز شاهد افزایش قیمت جوجه و حتی خوراک مورد نیاز برای مرغ ها بوده ایم.

پایان سخن اینکه دولت یازدهم که خود را مدعی تدبیر و امید در میان مردم معرفی نموده است و هر روزه چندین مرتبه این شعار از سوی دولتمردان در اقصی نقاط کشور تکرار می شود بایستی اقدامات عملی در زمینه تولید داخلی انجام دهند و از شعارزدگی که رهبر معظم انقلاب این اقدام را نقد نموده اند، خودداری نمایند.

به امید آنکه دولت یازدهم در آخرین سال از عمر خود، اقدامی عملی در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اجرایی نمودن سیاست های اقتصادی مقاومتی انجام دهد.