سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم بزرگترین جنایت رژیم آل خلیفه است

آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در پانزدهمین جلسه تفسیر سوره ممتحنه که در محل مهدیه مشهد برگزار شده بود، با بیان اینکه قرآن کریم راهبردهای ما را مشخص کرده و اسلام دین تساهل و تسامح در سیاست خارجی نیست، اظهارداشت: نباید بنام اعتدال و میانه روی، از حمایت حق دست برداشت و به سمت باطل متمایل شد. از منظر اسلام، اعتدالی که بنا به مصلحت، به میانه روی میان حق و باطل تعبیر شود، منکوب و محکوم است و این نکته را زمانی میتوان عمیقاً دریافت که در اسلام، «تساهل و تسامح» در همه حوزه‌ها و خصوصاً در عرصه سیاست و فرهنگ محکوم است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم توسط حکومت بحرین بزرگترین جنایتی است که رژیم آل خلیفه تابحال مرتکب شده است، تاکید کرد: پادشاه بحرین با هدف دور کردن مردم از حول این روحانی عالیقدر شیعه و پراکنده کردن مخاطبان کلام و منطق استکبارستیزانه و مبارزاتی ایشان، تابعیت شیخ را سلب کردند. آن‎ها این کار را کردند تا به خیال باطل خود، مردم دیگر تحت تأثیر سخنان شیخ عیسی قاسم قرار نداشته باشند. به گفته قرآن، این موضوع که عده‌ای زمینه اخراج مردم را فراهم کنند، نوعی از تجاوز است و نباید با چنین کفاری که این عمل را مرتکب می‌شوند دوستی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما در این مملکت به دنبال قدرت و حاکمیت یک جناح نیستیم و بحث ما قرآن است، افزود: ملتی به دستور واجب الاطاعه مرجع تقلید خود قیام کرده اند، با یک نظام مزدور و استکباری به می جنگند و خواستار حاکم شدن قرآن و دین در کشورشان هستند. این مبارزات اصلا به این خاطر نیست که بگویند فلان فرد وزیر باشد، فلان رئیس جمهور بشود و یا یک حزب خاص قدرت را در اختیار بگیرد.

علم الهدی تصریح کرد: این مردم جان داده‌اند که قرآن حاکم شود، نمی‌توان گفت حالا دیگر کاری به قرآن نداشته باشیم و هر چه آقایان خواستند حاکم شود. باید گفت سلیقه‌شخصی را نمی‌توان به ازاء خون این همه شهید قرار داد؛ چرا که صاحبان آن خون‌ها راضی نیستند که فردی به عنوان یک شخصیت آکادمیک، بخواهد نظرات شخصی‌اش را به مردم تحمیل کند و در آخر هم میلیون ها میلیون حقوق بگیرد و به تعبیر مقام معظم رهبری، به ریش انقلاب و ملت بخندد.

وی با تاکید براینکه اساس حاکمیت در این کشور قرآن است و قرآن حدود را برای ما مشخص کرده است، گفت: اگر رهبری رهنمودهای خاص، شفاف و مشخصی در مسائل سیاست خارجی و سایر مسائل عنوان می‌کنند پشتوانه آن حکم خدا، آیه قرآن و روایت معصوم (ع) است. اساساً توجه به بینش قرآن و تطبیق مبانی سیاست‌های نظام و حاکمیت بر اساس قرآن کریم باعث سعادتمندی و پیروزی ما می‌شود و این سنت اداره جامعه اسلامی از منظر قرآن است و امیدواریم که تا ظهور حضرت مهدی (عج) و اتصال این انقلاب به انقلاب مهدوی، مدیران ما بتوانند این رویه دینی و قرآنی را حفظ کنند.