30پروژه بلندمرتبه سازی مشهد در آستانه پلمب

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد افزود: با دریافت گزارش های سازمان آتش نشانی مشهد درباره۳۰پروژه مرتفع ناایمن که سیستم هشدار و اطفای حریق ندارند، به شهرداری و نظام مهندسی برای رفع این نواقص اخطار های لازم داده شد.

 

وی اظهار داشت: 30 پروژه یاد شده، در صورت نداشتن تأییدیه سازمان آتش نشانی تا زمان رفع این نواقص، پلمب خواهند شد.

وی تصریح کرد: در جلسات تعاملی با مدیران شهرداری و سازمان نظام مهندسی تأکید کرده ایم که کلیه ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری باید حتما تأییدیه سازمان آتش نشانی را مبنی بر فعال بودن سیستم هشدار اطفای حریق دریافت کنند.

شریعت یار با اشاره به اینکه پارسال کلیه تالارهای پذیرایی سطح شهر به اجرای سیستم ایمنی حریق ملزم شده اند، افزود: مسئولان شهری باید با جدیت این موضوع را در دستور کار قرار دهند تا حادثه برج سلمان تکرار نشود.

قاضی شریعت یاربا تأکید بر این که دستگاه های متولی امر ساخت و ساز به ویژه شهرداری و نظام مهندسی باید به رعایت مباحث سوم و بیست و دوم مقررات ملی ساختمان اهتمام ویژه ای داشته باشند، یادآور شد: چنانچه مشخص شود تخلف و سهل انگاری در این خصوص از سوی دستگاه های مسئول در موضوع ایمنی رخ داده است، دستگاه قضایی با مدیران متخلف برخورد قاطع قانونی خواهد داشت.