حمایت شویم ظرفیت را به ۴۰ تن می رسانیم

به نقل از  اترک نیوز، این بخشی از صحبت های "مقصود علی نیا" پرورش دهنده ماهی قزل آلا است که پرورش ماهی را از سال 84 شروع کرده و تاکنون برای 5 نفر ایجاد اشتغال مستقیم کرده است.

 
 
 
آقای علیزاده با همت خودش و خانواده توانسته بعد از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فراوان در سال های اولیه در سال 5 تن ماهی پرورش دهد و هم اکنون نیز سالانه 15 تن ماهی قزل آلا را پرورش می دهد.
وی با بیان اینکه به دنبال گرفتن مجوز پرورش 40 تن ماهی در سال است، می گوید: روستای رزقانه، بجنورد به جهت برخورداری از شرایط اقلیمی و استفاده از آب رودخانه بهترین ظرفیت را برای این شغل دارد اما مشکلاتی هم وجود دارد که مانع استفاده از حداکثر ظرفیت می شود.
 
 
 
 
علیزاده کمبود نقدینگی و سرمایه را مهمترین عامل برای استفاده نکردن از حداکثر ظرفیت روستا می داند و می افزاید: اگر مسئولان از واحدهای تولیدی که در روستاها ایجاد می شود حمایت کنند علاوه بر ایجاد اشتغال در خود روستاها از مهاجرت جوانان نیز جلوگیری می کنند.
این پرورش دهنده ماهی در بجنورد با بیان اینکه مزرعه پرورش ماهی وی یک و نیم کیلومتر از روستا فاصله دارد، نبود برق در مزرعه را نیز از دیگر مشکلات خود عنوان می کند و می افزاید: به دنبال اخذ مجوز هستیم که اگر بگیریم قطعا در افزایش تولید موثر خواهد بود.
 
 
 
 
علیزاده استفاده از آب رودخانه برای پرورش ماهی را از دیگر مزیت های مزرعه خود عنوان می کند و می گوید: ظرفیت استفاده 250 لیتر از آب رودخانه وجود دارد اما در حال حاضر فقط 50 تا 100 لیتر برداشت می شود که اگر بتوانیم این مورد را نیز افزایش دهیم بهره وری بهتری خواهیم داشت.
وی ضمن تشکر از کارشناسان اداره کار و تعاون برای راهنمایی وی و معرفی وی برای دریافت تسهیلات اضافه می کند: متاسفانه نرخ تسهیلات بسیار زیاد است و تولیدکنندگان نیازمند توجه بیشتر و حمایت مسئولان برای ادامه کار هستند.