تنها قومی که حتی یک نفر از آن در برابر نظام اسلامی به مقابله بر نخاست قومیت لر و بختیاری است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات دولت یازدهم در سفری به استان خوزستان با حضور در مصلی نماز جمعه شهرستان مسجدسلیمان با مردم شهرستان های مسجدسلیمان ,لالی و اندیکا دیدار کرد .

وی افزود : برای این خدمت گزار کوچک شما هم سال  خوب و نیکویی آغاز شد با توفیق حضور در جمع شما مردم غیور , ولایت مدار و متدین مسجدسلیمان لالی و اندیکا که برای این خدمت گزار کوچک توفیق حضور در جمع شما عزیزان و  سران طوایف ایل بختیاری  یک سعادت است .

حجت الاسلام علوی گفت : مردم  غیور و خونگرم ایل بختیاری  هیمشه به صفا و بزرگواری معروف هستند و ما افتخار می کنیم به شما عشایر بختیاری و لر  که به فرموده امام راحل  سرمایه هستید , سرمایه ای که امتحان خود را  در تقدیم هزار شهید به انقلاب و دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی با قهرمانانی مانند شهید بهنام محمدی وسردارانی در عرصه  فرماندهی سپاه پاسداران مانند سرلشگر محسن رضایی پس دادید .

وزیر اطلاعات دولت یازدهم ادامه داد : در عرصه  دفاع مقدس هشت ساله بچه های  رزم آور و شجاع  مسجدسلیمان ,لالی و اندیکا حماسه ها آفریدند   و خوشجالیم که در چنین منطقه ای با مردمی که تاریخ گواه صدق و صفای آنهاست توفیق حضور پیدا کردیم .

سید محمود علوی اضافه کرد : در تاریخ 2500 ساله ایران  حکومت ها و پادشاهان مختلف به خود دیده اما  امام راحل (ره) وقتی به این تاریخ نگاه می کنند می بینند در تمام این حکومت ها به مردم ظلم شده جز یک حکومت که مورد تائید امام است و  می فرمایند این شاهان 2500 ساله همه  ظالم بودند جز یکی از آنها و او هم نام خود را شاه نگذاشت بلکه وکیل گذاشت .  در میان حکومت حاکمیت طوایف مختلف حکومت دوره ای که طوایف لر با رهبری کریم خان زند بر این حکومت فرمانروایی  کردند را تاریخ  به عنوان دوره ای که عدالت مبنای کار بوده شناخته است .

وی ادامه داد : شما عشایر بختیاری و لر در انقلاب اسلامی فداکاری خود را در راه اهل بیت و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به اثبات رساندید . گوشه گوشه مناطق لر نشین ما  تاریخش مملو  از مبارزاتی است که مردم غیور این سرزمین با استبداد و استعمار انجام دادند . شخصیت هایی مانند  شیر علیمردان و بی بی مریم گواهان مبارزه بی امان غیور مردان این سرزمین با استبداد و استعمار  هستند .

حجت الاسلام علوی تصریح کرد :  مردم غیور بختیاری تا زمانی که استبداد بر این سرزمین حکمفرما بود دست خود را از روی ماشه مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی بر نداشت  اما زمانی که در 22بهمن 57 با همت خود شما مردم انقلاب اسلامی به بار نشست همه طوایف و عشایر در سطح  جمهوری اسلامی ایران به سربازی انقلاب افتخار کردند و از نظام جمهوری  اسلامی در مقابل دشمنان این نظام مقدس حمایت کردند .

وی تاکید کرد :  در هر یک از اقوام و طوایف بودند اقلیت ناچیزی که با نظام و انقلاب به  نوعی مقابله کردند اما تنها  قومی که حتی یک نفر در  برابر نظام به مقابله  بر نخاست  قومیت لر و بختیاری است که تمام آنها به سربازی انقلاب پرداختند .

حجت الاسلام علوی عنوان داشت : خدمت به شما مردم با این ویژگی های ولایت  مداری و  شهید پروری یک عبادت است و ما به عنوان خدمت گزاران شما در جمع سربازان گمنام امام زمان(عج)  در عرصه امنیت شما مردم عزیز افتخار به این عبادت می کنیم که عزیزانمان  جان خود را به خطر می اندازند تا شما مردم عزیز از امنیت برخوردار باشید .  وقتی در کشوری امنیت  باشد  در آن کشور کارها پیش می رود , چرخ اقتصاد می چرخد و اقتصاد مقاومتی را در  مرحله اقدام و عمل می تواند پیش  ببرد .  

وی افزود : امروز  سربازان گمنام امام زمان(عج)   افتخار می کنند  که  به لطف خدا و نفس گرم رهبر عزیزمان این توفیق را یافته اند که در یک همدلی و  وحدت نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری  اسلامی ایران با هم هستند و در سایه رهنمود های رهبر عزیزمان و تدبیر رئیس جمهور در تلاشند تا برای شما مردم امنیت و آرامش را به ارمغان بیاورند .

حجت الاسلام علوی با اشاره به  ناامنی در کشورهای منطقه گفت : در جمهروی  اسلامی به لطف پروردگار امنیت تامین است .  سرویس های اطلاعاتی دشمن همه و همه دست به دست هم دادند و  میلیون ها دلار هزینه کردند  تا از یک گوشه جمهوری   اسلامی صدا ی انفجاری بلند شود و مردم احساس نا امنی کنند اما به لطف وحدت و  همدلی دستگاه های امنیتی , نظامی , اطلاعاتی و  شما مردم که جامعه اطلاعاتی 80 میلیون نفری هستید و حواستان به کشور است کدام تروریست است که بتواند به امنیت این مملکت خیانت کند .

وی تاکید کرد : این امنیت است که بستر لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی را در عرصه اقدام و عمل محقق می کند و زمینه ساز  شکوفایی فرهنگ  دینی در جامعه را  فراهم می کند  . امنیت وقتی باشد ایمان مردم هم بالا می رود  و ما این خدمت را به مردم و کشور یک عبادت می دانیم و لذا همیشه سربازان گمنام امام زمان در محل کار با وضو حضور می یابند چرا که عبادت باید با وضو باشد.

وزیر اطلاعات دولت یازدهم که در جمع مردم مسجدسلیمان لالی و اندیکا سخن می گفت اظهار داشت : انقلاب اسلامی ما در طول این  سالها منشا خدمات زیادی  بوده اما هیمشه توطئه های دشمنان که برای این نظام مشکلاتی ایجاد کرده انقلاب را از انجام  آن خدمتی که  مد نظر داشته  باز داشته است , در سالهای تحریم  جمهوری اسلامی علاقه مند بود خیلی خدمت ها به مردم انجام شود اما فشارهای دوران تحریم این امکان را از نظام سلب کرد .

وی ادامه داد : در سال گذشته دولت یکی از سخت ترین و دشوارترین سالهای مالی خود را پشت سر گذاشت و در پایان سال با کمبود بودجه برای پرداخت حقوق کارکنان دولت  مواجه بود  . امسال به لطف خدا و تدبیر دولت که دوران تحریم ها سپری شد در عرصه های مختلف گشایش هایی بوجود آمده است .

حجت الاسلام علوی تصریح کرد : در زمان آغاز به کار این دولت صادرات نفت حدود 800 هزاره  بشکه  بود و طبق برنامه تحریم ها صادرات نفت ما از دو میلیون  و پانصد هزار بشکه قرار بود به تدریج کمتر  شود  و کسانی که توانستند صادرات نفت را  از دو  میلیون و پانصد هزار بشکه  به 800 هزار بشکه کاهش دهند  می توانستند این عدد را  به صفر  هم برساند در چنین شرایطی قطعا مردم ما از پا در نمی آمدند اما   توفیق خدمت از دولت سلب می شد و مشکلاتی ایجاد می شد  .

وی گفت : توافق هسته ای باعث شد این روند متوقف شود و امروز بعد از توافق نهایی در حال حاضر صادرات نفت از مرز دو میلیون بشکه در حال عبور است و ان شالله  در سال  جدید  مشکلاتی مانند سال  94  نخواهیم داشت  و وضعیت درامدی دولت بهتر  خواهد شد و پروژه های عمرانی رونق می گیرد .

وی ابراز امیدواری  کرد : بسیاری  از کارخانجات که بر اثر تحریم دچار وقفه در تولید و کاهش تولید شدند دوباره به چرخه تولید باز خواهند گشت   و اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تولید داخلی تحقق  می یابد .

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه  تواق هسته ای خیلی از فشارها را برداشت و اگر این توافق نبود صادرات نفت به صفر می رسید اظهار داشت :  دنیا موظف شده کیک زرد به ما بفروشد و  اورانیوم غنی شده مازاد را از ما بخرد و ما اجازه یافتیم تحقیق و توسعه  و غنی سازی داشته باشیم  .  دولت تدبیر و امید  با تدبیر و عقلانیت این وضعیت را ایجاد کرد و  امیدورایم در  سال 95 به یمن  اینکه آغاز  و پایانش با ولادت حضرت زهرا  (س) است  شاهد پیشرفت هایی در عرصه های مختلف باشیم .

وزیر اطلاعات دولت یازدهم  تاکید کرد : شهرستان های مسجدسلیمان ,لالی ,اندیکا و هفتکل از نعمت بزرگی برخوردارند وآنهم نعمت وحدت و همدلی مسئولین این شهرستان ها است که  دست در دست هم گذاشته  اند تا مشکلات کاهش پیدا کند . مشکل  بیکاری در این منطقه  وجود دارد و  چرخ صنایع کند شده و سلسله پروژه ها باید تسریع شود و تنها چیزی که می تواند این ها را پیش ببرد همین وحدت و همدلی مسئولین این شهرستان ها است .

وی تاکید کرد : مسجدسلیمان دروازه ورود  صنعت به خاوریانه است  و نقطه جهش اقتصادی ایران است و  لذا هر خدمتی به مردم این  منطقه شود  حق مردم است .

حجت الاسلام علوی گفت : مسائل و مشکلاتی که توسط فرماندار و امام جمعه شهرستان  گفته شد را  در تهران مطرح و پیگیری خواهم کرد و امیدوارم توفیق برطرف کردن پاره ای از مشکلات شما مردم را در دولت داشته باشیم .