افزایش 107 درصدی تردد در مرز بین‌المللی شلمچه

جمال حمیدی امروز در خرمشهر اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی امسال به افزایش 107 درصدی تردد از مرز بین‌المللی شلمچه رسیدیم، یعنی جمعیتی بالغ ‌بر 72 هزار تبعه ایرانی و خارجی از این مرز تردد کردند.

وی افزود: این آمار افزایش 107 درصدی تردد را نشان می‌دهد، تعطیلات نوروزی سال گذشته 35 هزار مسافر از این پایانه مرزی تردد کردند، بخش عمده‌ای از این افزایش تردد به دلیل بهبود زیرساخت‌ها و افزایش خدمات در مرز بین‌المللی شلمچه است.

مدیر پایانه مرزی شلمچه عنوان کرد: یک مرز رسمی تعریف دارد، یک مرز صرف تردد مسافر نیست، بلکه ترانزیت کالا را شامل می‌شود، یعنی هم‌زمان با تردد مسافران باید بخش تجاری آن نیز فعال باشد.

وی گفت: این صحیح نیست که کامیون‌های حامل عراقی بیایند بار خود را در بارانداز به کامیون‌های ایرانی بدهند و یا بالعکس، بلکه انتظار داریم کامیون‌های عراقی به‌صورت مستقیم کالا را از تولیدکننده بارگیری کنند و بالعکس کامیون‌های ایرانی با حضور در عمق عراق کالا را به مقصد تحویل بدهند.

حمیدی بیان کرد: این در سیاست‌های وزارت خارجه است، امیدواریم این طرح اجرایی شود، چراکه در صورت اجرا می‌توانیم بگوییم این پایانه و مرز یک مرز کاملاً رسمی است و صرف مسافر نیست که ثمرات اقتصادی خوبی برای کشور و منطقه به‌دنبال دارد.