بازداشت کارگران شهرداری اهواز به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی!

کارگران خدمات شهری منطقه 4 اهواز در چند روز گذشته بارها به دلیل آنچه که پرداخت نشدن حق و حقوق خود از سوی پیمانکار عنوان می‌کردند، تجمع کردند. خبرنگار رهیاب در پی تماس تلفنی خود با معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خواستار توضیح وی درباره این موضوع شد که علیرضا حلاج اظهار داشت: درباره این موضوع نمی‌توان تلفنی حرف زد.

 

شهردار منطقه 4 اهواز در گفتگو با خبرنگار رهیاب با تأئید موضوع بازداشت کارگران خدمات شهری منطقه 4 اهواز گفت: موضوع این کارگران حقوق معوقه نبوده و آنها زیاده خواهی کردند.

محمدرضا فکوریان با بیان اینکه آنها توافقی غیر رسمی با پیمانکار درباره رقم حقوق ماهیانه مازاد بر مصوبه قانون کار داشتند، عنوان کرد: پیمانکار در حال حاضر این توافق را قبول ندارد و معتقد است که حرف او به معنی افزایش حقوق نبود بلکه می‌خواسته عیدی کارگران را بر حقوق ماهیانه آنها تقسیم کند.

وی افزود: این کارگران به ماشین جمع آوری زباله حمله کردند، شیشه‌های ماشین‌ را شکستند و در روند خدمات شهری اختلال ایجاد کردند نیروی انتظامی وقتی دید که بحث در حال امنیتی شدن است و تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود، این کارگران را بازداشت کرد.

فکوریان با بیان اینکه از تعداد کارگران بازداشت شده اطلاعی ندارم، اظهار داشت: این کارگران در حال حاضر بازداشت هستند و آزاد کردن آنها از عهده شهرداری خارج و مشروط به تصمیم مسئولان قضائی و شورای تأمین است.

حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا عضو شورای شهر اهواز در این خصوص به خبرنگار رهیاب گفت:از این موضوع مطلع نیستم باید پرس و جو کنم اما از این تجمعات در مقابل شهرداری همه روز وجود دارد که خیلی از آنها رسانه ای نمی شود.

وی ادامه داد:وضعیت ساختار نیروی انسانی در شهرداری اهواز مبهم است معلوم نیست چند نیرو دارد چقدر هزینه می کند هیچ آماری در دست شورا وجود ندارد.

به گزارش رهیاب، عدم نظارت بر قراردادهای پیمانکاران توسط شهرداری اهواز مشکلات زیادی را ایجاد کرده است این تجمع و برخورد با کارگرها در ادامه همین روند است برخورد اینگونه با رفتگرانی که زحمت کش ترین افراد شهرداری هستند حتی اگر تخلف اندکی داشته اند بی شک صحیح نیست.