سفر استاندار بصره به خوزستان

ماجد مهدی النصراوی ، استاندار بصره گفت: واجب می‌دانم که به یکدیگر کمک کنیم و فرصت‌هایی که میان دو کشور ایران و عراق وجود دارد را غنیمت بشماریم.

وی پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار خوزستان و آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان که در اهواز برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری امام حسین(ع)  اظهار کرد: این نخستین دیدار ما با استاندار فعلی خوزستان است و امیدواریم اگر مشکلاتی هر چند کوچک میان دو استان ایجاد شود، در این دیدار و با دیدارهای بعدی به صورت مثبتی رفع شوند.

ماجد مهدی النصراوی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در گذشته میان دو استان خوزستان و بصره منعقد شد، عنوان داشت: بعضی از مفاد این تفاهم‌نامه به بحث و بررسی‌های بیشتری احتیاج دارند و در این راستا همراه خود، افراد متخصصی در این زمینه آورده‌ایم که امیدواریم به این امور پرداخته شود.

استاندار بصره با اشاره به اینکه خوزستان از برخی از شهرهای کشور عراق به بصره نزدیک‌تر است و باید این استان و استان بصره در تمام زمینه‌ها فعالیت مشترک انجام دهند، افزود: استان‌های خوزستان و بصره، دارای مذهب مشترک و گاهاً اشتراک زبانی هستند. از نظر عشایر نیز این دو استان شباهات بسیاری دارند و رفت و آمد و تبادلات فرهنگی میان استان‌های مذکور انجام می‌شود؛ بنابراین فرصت بسیار سودمندی بین دو استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: استان بصره با داشتن هفت بندر تنها استان کشور عراق است که دارای راه آبی است و از این طریق با کشورهای کویت و ایران مبادلات اقتصادی انجام می‌دهد.

النصراوی گفت: پس از شهر بغداد، شهر بصره بزرگترین شهر کشور عراق است که ۸۰ درصد بودجه این کشور را تأمین می‌کند.

استاندار بصره ادامه داد: شهادت‌های نیروهای ایرانی و عراقی در میدان نبرد با داعش بزرگترین مثال برای نزدیکی این دو کشور است و با توجه به این امر، دو استان می‌توانند در سایر جبهه‌ها از اشتراکات هم بهره‌گیری کنند. واجب می‌دانم که به یکدیگر کمک کنیم و فرصت‌هایی که میان دو کشور وجود دارد را غنیمت بشماریم.