رسانه‌های بیگانه مدعی اطلاع‌رسانی حماسه عظیم اربعین را پوشش نمی‌دهند

سیدرضا صالحی‌امیری لحظاتی پیش در مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌های بیگانه که مدعی اطلاع‌رسانی حرفه‌ای هستند کجایند که این شور و عشق و جلوه‌های رحمانی اسلام را به مردم جهانیان نشان دهند.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده‌ عملکرد رسانه‌های بیگانه در این زمینه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز به همراه رئیس سازمان حج و زیارت، استاندار خوزستان و سایر مسئولان برای دیداری از نزدیک و عرض سلامی به آقا اباعبدالله الحسین و زائران و خادمان آن حضرت به خوزستان آمدیم.

وی با اشاره به عظمت فرهنگ اربعین گفت: چیزی که فراتر از این حرکت در حال شکل‌گیری است شور حسینی است که در اینجا شکل گرفته است.

صالحی‌امیری با اعلام اینکه اربعین بزرگترین راهپیمایی جهان است گفت: مردم خونگرم خوزستان که همه محبان اهل بیت(ع) هستند به ویژه در سوسنگرد، چذابه، اهواز، آبادان و خرمشهر در تلاشند تا زائران اهل بیت با کمترین مشکل تردد کنند.

وی افزود: بر‌اساس آمارهای دریافتی از طریق چذابه 300 هزار نفر تاکنون تردد کرده‌اند و این آمار از مرز شلمچه بیش از 500هزار نفر بوده‌اند و پذیرش شده‌اند.

وزیر ارشاد گفت: این آمارها نشان می‌دهد خوزستان بیش از 50 درصد از حجم ارسال زائران را تقبل کرده است.

وی با اشاره به نقش هنرمندان و فعالان رسانه‌ای افزود: من فکر می‌کنم در حوزه فرهنگ دینی عاشورا تا اربعین نقطه عطف تاریخ اسلام است و همگان باید آن را مطالعه کنند و فعالان رسانه‌ای نیز به آن بپردازند.

صالحی‌امیری گفت: فرهنگ حسینی ریشه عمیقی در فرهنگ دینی دارد و به همین منظور وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی از در این زمینه نیز برای خود رسالت مهمی را تعریف کرده است.