8 متخلف حوزه محیط زیست در زنجان دستگیر شدند

زعفر افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست در استان زنجان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به حضور مستمر گشت‌های یگان حفاظت محیط زیست در مناطق حفاظت شده استان زنجان اعلام کرد: در تیرماه سال جاری هشت نفر به عنوان متخلف حوزه محیط زیست دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به معرفی متخلفان به دستگاه قضایی عنوان کرد: این متخلفان در قالب پنج پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد متخلف یک نفر شکارچی غیرمجاز پرنده بوده است، اضافه کرد: در این مورد شکارچی اقدام به شکار کپک می‌کرده است.

افشاری با اشاره به دستگیری دو مورد شکارچی غیرمجاز پستانداران در استان زنجان عنوان کرد: در یکی از این موارد شکارچی اقدام به شکار خرگوش و دیگری اقدام به شکار آهو می‌کرده است.

وی با اشاره به تشکیل یک فقره پرونده در زمینه تخریب مراتع بیان کرد: این متخلف اقدام به شخم‌زنی 1.28 هکتار از اراضی استان کرده بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان اضافه کرد: یک نفر نیز در زمینه نگهداری سلاح غیرمجاز در استان زنجان دستگیر شده است.

افشاری با اشاره به کشف و ضبط انواع اسلحه غیرمجاز از شکارچیان اعلام کرد: یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی غیرمجاز نیز از شکارچیان کشف شده است.

وی با اشاره به کشف 2 قبضه سلاح مجاز از شکارچیان بیان کرد: این سلاح‌ها از نوع گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: انواع فشنگ سلاح‌های ساچمه‌ای و گلوله‌زنی نیز از خاطیان کشف و ضبط شد.