رادار قدیر نقش مهمی در ارتقاء قدرت دفاعی کشورمان ایفا می‌کند

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در حاشیه مراسم الحاق سامانه راداری قدیر به سامانه‌های راداری شبکه پدافند هوایی کشور که در استان یزد انجام شد، ضمن قدردانی از نیرو‌های فنی و عملیاتی هوافضای سپاه، اظهار کرد: سردار حاجی‌زاده با روحیه جهادی منشأ برکات زیادی در بخش پدافند هوایی و راداری کشور است.

وی افزود: بابت رهبری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقش مهمی در اقتدار همه جانبه ایران ایفا کرده و می‌کنند، خدا را شکر می‌کنیم.

فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در ادامه با اشاره به اهمیت دستاورد‌های نظامی کشور، گفت: با راه‌اندازی چنین رادارهایی، قدرت کشف و تسلط پدافند هوایی بر همه بخش‌های آسمان ایران اسلامی افزایش پیدا کرده است.

امیر سرلشکر موسوی در ادامه با بیان این‌که حدود ۲۰ سال پیش بسیاری از سیستم‌های راداری ایران به خاطر نداشتن یک قطعه از کار می‌افتادند، تصریح کرد: امروز جوانان نخبه و ولایت‌مدار ایرانی توانایی ساخت رادار‌های پیشرفته را دارند که جای شکر و سپاسگذاری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه پدافندی نقش مهمی در قدرت دفاعی و تهاجمی ایران اسلامی و کسب دستاورد‌های بزرگ در این حوزه ایفا کرده است.