بازگشت شرکت کشت و صنعت مغان به دولت

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از بازگشت شرکت کشت و صنعت مغان به دولت بر اساس رای هیات داوری رسیدگی کننده به این پرونده خبر داد.

وی درباره جزئیات این رای گفت:‌ هیات داوری رسیدگی کننده به پرونده شرکت کشت و صنعت مغان رأی به ابطال واگذاری این شرکت داده است. 

نماینده مردم تبریز در مجلس درباره کیفیت آرای این هیات افزود: این هیات 7 نفره است که یک نفر از اعضا به نام آقای خوانساری در جلسه غایب بوده و ۵ نفر از اعضا هم رای به ابطال واگذاری این شرکت به بخش خصوصی داده و یک نفر هم موافق واگذاری بوده است. 

علیرضا بیگی تصریح کرد: بر اساس رای صادر شده هیات رسیدگی کننده به پرونده واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان، روند اعاده شرکت کشت و صنعت مغان به دولت آغاز خواهد شد. 

علیرضابیگی درباره میزان سرمایه‌ای که به بیت المال بر اساس این رای بازگشته است اظهار داشت: سال 96 از سرمایه شرکت کشت و صنعت مغان ارزیابی صورت گرفت و اعلام شد که ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه این شرکت است این در حالیست که در آن زمان دلار ۳۵۰۰ تومان بود و بر همین مبنا باید ۴ هزار میلیارد تومان سال ۹۶ را ۴۰ هزار میلیارد تومان در شرایط فعلی برآورد کرد. 

وی تصریح کرد رای هیات مستشاری دیوان محاسبات هم به صراحت اعلام کرده که هزاران میلیارد تومان تضییع حقوق بیت المال در این واگذاری صورت گرفته است.