وزرای اقتصاد، کشور و راه به مجلس فراخوانده شدند

 قانون تسهیل ازدواج در سال 1384 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و بر همین اساس وزرا و مجموعه قوه مجریه موظف هستند برخی فعالیت‌ها را برای تسهیل ازدواج جوانان عملیاتی کنند.

در همین راستا با عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت‌و‌گو کردیم.

وی اظهار داشت: قانون تسهیل ازدواج مصوب سال 1384 است که بر همین اساس وزرا و به طور کلی مجموعه اجرایی کشور موظف بودند برخی فعالیت‌ها را انجام دهند که متأسفانه در طول ادوار مختلف و دولت‌های متعدد پس از سال 84 به این سو، عمده این قانون معطل مانده و اقدام موثری انجام نشده است.

وی گفت: بر همین اساس و با توجه به این که در ماده 13 قانون تسهیل ازدواج جوانان، مسؤولیت حسن اجرای این قانون علاوه بر سایر بخش‌های اجرایی و دولت برعهده وزرای امور اقتصاد و دارایی، کشور و همچنین راه و شهرسازی بوده است سه سؤال از آنها مطرح کرده‌ام که هر یک باید به صورت جداگانه در مجلس حاضر شده و پاسخگوی این سوالات باشند.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: از وزیر کشور در همین راستا سؤال کردم که علت عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج و همچنین عدم تشکیل کمیته سامان ازدواج در استان‌های کشور که طبق قانون وظایفی را برعهده وزارت کشور گذاشته‌اند چه بوده است.

مقتدایی افزود: از وزیر راه و شهرسازی در همین راستا سؤال کرده‌ام که با توجه به این که در مواد 2، 3 و 9 قانون تسهیل ازدواج، تأمین مسکن موقت و اعطای وام ودیعه اجاره و وام مسکن برعهده این وزارتخانه بوده است، چرا به وظیفه خود عمل نکرده است.

وی افزود: از وزیر امور اقتصادی ودارایی هم در همین راستا سؤال کرده‌ام که با توجه به این که متولی بخشی از اجرای قانون تسهیل ازدواج هستند علت کم کاری و بیکاری و عدم اجرای قانون در طول ادوار گذشته چه بوده است.

نماینده اصفهان در مجلس اظهار داشت: این سوالات تحویل هیأت رئیسه مجلس شده است و امیدوارم به سرعت روند قانونی و تشریفات آن انجام شود. ضمن این که در پیگیری حقوق جوانان مصرانه به دنبال اجرایی شدن قانون تسهیل ازدواج جوانان هستم.