انقضا تحریم های تسلیحاتی دستاورد فوق العاده ای نیست

 حسین حق وردی درباره انقضاء تحریمهای تسلیحاتی کشورمان که رئیس جمهور آن را یک دستاورد مهم می‎داند، گفت: درست است که رژیم جنایتکار آمریکا دنبال تمدید تحریم‌ها نیز بود، و چون نتوانست یک شکست برای او محسوب می شود، ولی آیا در مقطع کنونی اولویت کشور و مردم ما این مسئله هست؟

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و طرفداران برجام چون واقعا هیچ دستاوردی را ازقبل آن نداشتند مجبورند، از هر پر کاهی، کوهی بسازند و از هیچ برای خود دستاورد بسازند، اما باید توضیح دهند چه کسی مسئول خسارت‌های ریشه‌ای برجام است؟

وی تصریح کرد: چه کسانی مسئول عدم توجه به خطوط قرمز ترسیم شده از جانب رهبر معظم انقلاب در مذاکرات برجام هست که این همه مشکل برای نظام و کشور ایجاد کرده است. درشرایطی که به دلیل بی توجهی به تدوین ساختارهای اجرایی مطلوب در کلیت برجام شاهد وضعیت نابسامان کنونی در اقتصاد کشور هستیم که حتی در معاملات عادی و در مبادلات تجاری کالاهای فاقد حساسیت دچارمشکلات اساسی هستیم.

حق وردی تأکید کرد: کدام کشور حاضر خواهد بود با ما معاملات تسلیحاتی داشته باشد، در شرایطی که تحریم‌های آمریکا و بی عرضگی اروپا امکان مبادلات پولی برای واردات دارو و غذا را سلب کرده است صحبت از مراودات تسلیحاتی به عنوان یک دستاورد چه مفهومی دارد؟

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: قطعا دولت و نگاه خاص آن در هفت سال گذشته عامل اصلی مشکلات اقتصادی کنونی و اداری کشور هست و درچنین شرایطی انقضا تحریم‌‎های تسلیحاتی دستاورد فوق العاده‌ای نیست.