یارانه‌ای با ارزش کمتر از دو دلار، درد مردم را دوا نمی‌کند

 حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته ناجا، گفت: هفته ناجا را بر جان برکفان این نیرو تبریک عرض می‌کنم و باید برای حراست از جان و مال مردم دست این عزیزان را بوسید و به آنها افتخار کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نمایندگان ملت؛ در شرایط کنونی به دلیل تحریم‌های ظالمانه و بیماری  کرونا، معیشت مردم دچار سختی و مشکل شده است و ازسویی بی تدبیری دولت در نهایت رهاکردن  بازار مسکن ، ارز خودرو، طلا، سکه و مایحتاج روزانه فشار مضاعفی را بر مردم وارد کرده است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به رئیس جمهوری، افزود: آقای روحانی! بی‌تدبیری دولت مردم را به خاک سیاه نشانده است؛ ارز بالای ۳۰ هزار تومان، مسکن دست نایافتنی، افزایش زندانیان و پرونده‌های اجرای مهریه، کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق، کوچک شدن سفره مردم و پرکشیدن گوشت و مرغ و لبنیات از سفره مردم حاصل این بی تدبیری‌ها است.

حسینی کیا تصریح کرد آقای رئیس‌جمهور! کاش به جای اعتماد به آمریکا و تضمین دانستن امضای «کری»، به جوانان کشور اعتماد می‌کردید، هنوز هم چشم به خارج از کشور دارید و تاریخ را تحریف می‌کنید.

وی تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهور! بدانید امام مجتبی (ع) اول جنگید، بعد به دلیل عدم همراهی و از هم پاشیدگی لشکر و فتنه، فتنه‌گران ناچار به صلح شد، نه اینکه خواست عمومی مردم باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس افزود: آیندگان قضاوت خواهند کرد و بی‌تدبیری و ناتوانی شما در اداره دولت را به حساب نظام نخواهند گذاشت.

حسینی کیا مطرح کرد: آقای روحانی ! بعید می دانم بدانید که کارگران، کشاورزان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و مردم عادی چگونه زندگی می‌کنند؛ با مشقت و سختی شب را به روز و روز را به شب می‌رسانند.

وی با اشاره به مشکلات آموزشی در شرایط کرونا، تاکید کرد: امروز در شرایط کرونایی خانواده‌های ما ناتوان از تهیه گوشی و تبلت برای فرزندانشان هستند، که یا از تحصیل باز می‌مانند و یا دچار افت تحصیلی می‌شوند.

این نماینده مجلس افزود: آقای رئیس جمهور! این همان رونق اقتصادی بود که شما وعده داد بودید؟ گفتید کاری می‌کنم که مردم یارانه نگیرند، اما امروز گرفتن و نگرفتن یارانه ای که کمتر از ۲ دلار ارزش دارد، دردی را دوا نمی‌کند؛ وعده تان محقق شد!؟

حسینی کیا خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گفتید کاری می‌کنم که هم سانتریفیوژ ها بچرخد، هم زندگی مردم. الان هر دو نمی‌چرخد. از وضعیت بی‌جان صنعت و کسب و کار حتماً بی خبرید و الا اگر خبر داشتید برای مبارزه جدی با قاچاق کالا و شوریدن بر سلطان‌های عدیده، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردید.

وی گفت: آیا از وضعیت کشاورزان اطلاع دارید که قیمت کود و سم و بذر و هزینه‌های آن چقدر افزایش یافته است؟ حاضر نشدید متناسب باقیمت واردات قیمت گندم را محاسبه و به کشاورزان پرداخت کنید؛ وعده خدا نزدیک است که بساط ناکارآمدان برچیده خواهد شد.