برگزاری سمینار اندیشمندان جهان اسلام در هفته وحدت به صورت مجازی

زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی میهمان کمیسیون فرهنگی بودند که گزارش‌های خود را به نمایندگان ارائه کردند.

وی افزود: در این جلسه ابتدا رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به مشکلات مالی و بودجه‌ای این نهاد خواستار توجه بیشتر نمایندگان در فصل بررسی بودجه سال آینده به اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: مختارپور گفت که از 202 میلیارد تومان اعتباری که در بودجه سال 99 به نهاد کتابخانه‌های عمومی اختصاص یافته، تنها 170 میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده و بخش دیگر درآمدهای نهاد که از محل نیم درصد درآمدهای شهرداری‌هاست، با مشکل مواجه است.

لاجوردی خاطرنشان کرد: در ادامه این جلسه رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گزارش خود به نمایندگان بر تکیه بر مشترکات مذاهب مختلف اسلامی تأکید کرد و گفت در شرایطی که دشمنان داخلی و خارجی به دنبال ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی هستند باید با تأکید و تقویت نقاط مشترک موجبات هم‌افزایی بیشتر مذاهب اسلامی فراهم شود.

وی افزود: رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد که در هفته وحدت سمیناری با حضور جمع قابل توجهی از نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام در هفته وحدت برگزار می‌شود که این سمینار به صورت مجازی (وبینار) برگزار خواهد شد.