رایزنی سفیر ایران با رئیس کنگره نمایندگان اسپانیا

حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید صبح امروز (جمعه) با خانم‌ «مریچل باتت» رئیس کنگره نمایندگان اسپانیا در محل مجلس این کشور ملاقات و درباره مسائل مختلف گفت و گو کرد.

قشقاوی در این ملاقات، با ابلاغ سلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به وی، خواستار گسترش همکاری ها بین دو کشور به ویژه در زمینه تبادل تجربیات و هیات های پارلمانی شد.

رئیس کنگره نمایندگان اسپانیا نیز با استقبال از ایده همتای ایرانی خود‌ درباره گسترش تبادل هیات ها و  همکاریهای پارلمانی بین دو کشور، اظهار داشت: فرهنگ و تاریخ تمدن‌ ایران جایگاه ویژه ای در ذهن و دل مردم اسپانیا دارد و ما و شما باید تلاش کنیم تا دو تمدن‌ بزرگ و تاریخی ایران و اسپانیا را به ملت های یکدیگر هر چه بیشتر معرفی کنیم.

طرفین در این دیدار همچنین درخصوص آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله مبارزه جهانی با کووید-۱۹ و مقابله با افراط گرایی و تروریسم بین المللی و نیز ضرورت گفتگو و تعامل بیشتر با یکدیگر تبادل نظر کردند.

در پایان این دیدار، سفیر ایران نسخه ای از کتاب «یک دوستی دیرینه، چهارصد سال روابط ایران و اسپانیا» که اخیرا از سوی دانشگاه آوتانومای مادرید منتشر شده را به رئیس کنگره اسپانیا اهدا کرد.