لغو تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا دست رئیس‌جمهور این کشور نیست

 حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأثیرات روی کار آمدن دولت جدید آمریکا بر اقتصاد ایران، گفت: سیاستگذاران آمریکا رؤسای جمهور نیستند که با رفتن یک رئیس‌جمهور در روند کلی و سیاست‌های کلان آمریکا تغییری ایجاد شود.

وی افزود: رؤسای جمهور بازیگران احزابی هستند که این احزاب بازی قدرت را در آمریکا به دست دارند و درچارچوب‌های کلان و اصول اصلی با یکدیگر مشترک هستند و همه آنها تحت تأثیر لابی صهیونیسم برنامه‌ریزی می‌کنند، حتی رئیس‌جمهور جدید آمریکا در یکی از اظهارات خود گفته بود که من به منافع صهیونیست‌ها وفادارم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: همین رئیس‌جمهور جدید آمریکا از ترور حاج قاسم سلیمانی اعلام رضایت و از اقدام رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا حمایت کرده بود.

حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه لغو تحریم‌های ضد ایرانی ایالات متحده دست رئیس‌جمهور این کشور نیست، گفت: اگر یکی از این چهره‌ها در آمریکا نقش مهربان‌تری را بازی کند، ما نباید یادمان برود که اینها دست چدنی را زیر دستکش مخملی پنهان کردند و یک بازی پلیس خوب-پلیس بد راه انداختند و هر دو همانند دو لبه قیچی در حال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند.

وی اظهار داشت: میزان تحریم‌هایی که در دوره اوباما اتفاق افتاد بیشترین مقدار تحریم در طول سال‌های اخیر بود و این نشان می‌دهد که دموکرات و جمهوریخواه در مقابل جمهوری اسلامی نگاه یکسانی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عاقلانه نیست که ما برای حل مشکلاتمان نگاه به دولت‌های خارجی بدوزیم و تصور کنیم با رفتن یک دولت و روی کار آمدن یک دولت دیگر مشکلات کشور ما حل می‌شود. کلید مشکلات کشور در داخل است و باید با همت مضاعف و بهره بردن از توان نیروهای داخلی و جوانان انقلابی و ان‌شاءالله در آینده با یک دولت جوان حزب‌اللهی، مسائل را حل کنیم.

حاج‌ابوالقاسم تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که آمریکایی‌ها به لحاظ تاکتیکی بخشی از فشارها را بردارند اما روشن است که آنها تا وقتی به تمام خواسته‌های خودشان نرسند و مخصوصاً قدرت موشکی ایران را از بین نبرند با ما رابطه خوبی برقرار نخواهند کرد.

وی گفت: باید مسئولان و مردم هوشیار باشند که اگر آمریکایی‌ها یک در باغ سبزی نشان دادند، این از همان موارد دستکش مخملی است که در زیر آن دست چدنی قرار گرفته است. آنها همان کسانی هستند که در یک دست گل و در دست دیگر خنجر دارند و در همان زمانی که در حال مذاکره هستند، در فکر نحوه ضربه زدن و خیانت کردن به ایران انقلابی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر شرایط به همین صورت پیش برود و بصیرت مردم تحت تأثیر جوسازی رسانه‌ای جریان لیبرال قرار نگیرد، هیچ اتفاق خاصی در عرصه سیاست داخلی نخواهد افتاد چراکه به نظر می‌رسد دوران جریان سکولار به پایان رسیده است.

حاج‌ابوالقاسم گفت: نگرانی که وجود دارد اینکه ممکن است برخی عناصر فعال تبلیغاتی و بوقچی‌های جریان لیبرال از این فرصت استفاده کرده و به فریب افکار عمومی و جهت دادن به برخی از اقشار خاکستری اقدام کنند و با وعده و وعید و این ادعا که فضای جهانی به سمت تعامل با ایران پیش رفته و ما باید به تعامل با استکبار جهانی پیش برویم، دوباره بخواهند ایران را به چاهی مثل برجام بیندازند.

وی اظهار داشت: اگر ما بصیرت خودمان را حفظ کنیم و روشنگری توسط جریان انقلابی اتفاق بیافتد و تجربه برجام پیش روی مردم ما قرار داشته باشد و خیانت‌هایی که همان دولت اوباما در زمان انعقاد برجام انجام داد، به مردم یادآوری شود این احتمال که تغییری در روند غرب‌زدایی در کشور ما رخ دهد، بعید به نظر می‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رسانه‌های جبهه انقلاب دیگر نباید اجازه بروز برخی دوقطبی‌های کاذب در کشور را بدهند. اگر کوتاهی صورت بگیرد ممکن است شیاطین با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی خودشان دوقطبی‌های دروغین را ایجاد کنند. حتماً جریان لیبرال به دنبال دوقطبی کاذب موافق- مخالف مذاکره یا جنگ-صلح است و در این جهت حرکت خواهد کرد.

حاج‌ابوالقاسم با تاکید بر اینکه حتماً دشمنان ما از شکاف بین نیروهای جبهه مقاومت استقبال می‌کنند، گفت: هر اهرمی برای ایجاد شکاف یک فرصت برای دشمنان تلقی می‌شود. این شکاف می‌تواند، شکاف بین مذاهب و یا شکاف بین ملیت‌ها و قومیت‌ها و یا شکاف بین جریان‌های سیاسی باشد. آمریکایی‌ها قطعاً تلاش می‌کنند بین اصلاح‌طلب و اصولگرا در ایران فاصله ایجاد کنند.