تهدیدهای پوچ آمریکا علیه ایران/ بایدن و ترامپ فرقی ندارند، مذاکره ممنوع

مذاکره ایران و آمریکا در طول سالهای پس از انقلاب بارها و بارها در کشور از سوی جریان های مختلف سیاسی مطرح شده است.

بسیاری از طرفداران لیبرال ها و کسانی که چشمشان به دست آمریکایی ها و غربی ها است علاقه دارند این رابطه شکل بگیرد اما آنچه تجربیات نشان داده و رفتار آمریکا در مقابل ایران گواه ان است اینکه هیچ وقت به آمریکایی ها نمی توان اعتماد کرد.

بار دیگر پامپئو به عنوان وزیر خارجه آمریکا ایران را تهدید به تحریم های بیشتر کرده است. ادعای پوچ دیگری زیرا هر آنچه تحریم تا به امروز علیه تایران وجود دارد را می توان مشاهده کرد و دیگر آمریکا بیش از این تحریم ها کاری نمی تواند انجام دهد.

ترامپ خیلی دلش می خواست با ایران قبل از انتخابات مذاکره کند اما حالا و بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده می بینیم که وضعیت سیاسی کشور مدعی دموکراسی به شدت آشفته است و درگیری هایی که ادامه داشته و ادعای تقلبی که باعث شده هرج و مرج در آمریکا شکل گیرد.

آمریکا امروز بیش از هر زمان دیگری دچار استیصال و درماندگی است و مطمئنا در وضعیت ضعف و ناتوانی به سر می برد اما بسیاری از دلداگان این کشور در ایران در پوشش جریان لیبرال هر از گاهی بر طبل مذاکره با آمریکا می کوبند و حتی اینطور وانمود می کنند که اگر بایدن بر سر کار بیاید با او مذاکره کنیم تا مشکلات حل شود.

بارها و بارها مقام معظم رهبری اعلام کرده اند که حل مشکلات در داخل کشور است و تا زمانی که مسئولین نگاهشان به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و افزایش و جهش آن نباشد همچنان مشکلات کشور پابرجا است.

اینکه بایدن و یا ترامپ هر کدام رئیس جمهور شوند تاثیری بر سیاست های خصمانه آنها علیه ایران ندارد و مذاکره با دشمن قسم خورده را مردم چشیده و تلخی آن هنوز در کامشان است و به همین دلیل مذاکره ممنوع.

عباس مقتدایی از نمایندگان مجلس در همین خصوص با اشاره به اظهارات پمپئو مبنی بر اینکه « واشنگتن در روزهای آتی تحریم‌هایی را علیه ایران وضع خواهد کرد» گفت: یکی از اقداماتی که ساختار سیاسی آمریکا در ماه‌های گذشته به شکلی ویژه دنبال کرده و البته در هفته‌های آینده نیز در حال پیگیری آن بوده، زمینه‌‌ سازی است تا رفع تحریم‌ها و فشارهای آمریکا علیه کشورمان به سادگی امکان پذیر نباشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین همه نخبگانی که در عرصه روابط بین‌الملل و مذاکرات در عرصه‌های مختلف اظهار نظر می‌کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که با تغییر روسای جمهور در آمریکا، محو ساختارهای تحریمی به سرعت امکان پذیر نخواهد بود و اگر این شناخت عمیق در افکار تصمیم‌گیرندگان کشورمان وجود نداشته باشد، اسیر زودباوری خواهند شد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال‌های گذشته برخی بی توجهی‌ها باعث شد تا بخشی از منافع ملت در معرض خطر قرار گیرد؛ لذا باید به این موضوع توجه داشت که سخنان مسئولان آمریکایی نباید مبنای تصمیم‌گیری‌ها قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به بدعهدی‌های آمریکا در مسئله برجام اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از بدعهدی‌های آمریکا در موضوع برجام متضرر شده و اکنون عده‌ای ساده لوح تصور می‌کنند با آمدن رئیس جمهور جدید همه مناسبات گذشته علیه کشورمان قابل محو شدن است در حالی که از نظر حقوقی چنین چیزی امکان ندارد یا بسیار سخت و زمان‌بر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: آنچه که آمریکایی‌ها می‌خواهند این بوده که در داخل کشور نوعی خوشبینی برای مذاکره با آمریکا ایجاد شود، اما دلسوزان نظام با توجه به بدعهدی‌های ایالات متحده این هشدار را می‌دهند که باید آمریکایی‌ها در وهله نخست به ساختارها و قوانین پایبند باشند و  هر زمانی که آماده اقدام عملی شدند حرف از مذاکره بزنند ؛ چرا که حرف‌های آمریکایی‌ها پشتوانه عملیاتی ندارد و هیچگاه برای ما قابل پذیرش نیست.

محمدمهدی زاهدی دیگر نماینده مجلس نیز با اشاره به صحبت های اخیر وزیر امور خارجه در خصوص بازگشت آمریکا به برجام گفت: فرقی بین بایدن و ترامپ نیست به عبارت دیگر تفاوتی بین روسای جمهوری ایالات متحده نیست، تصمیم گیر در آمریکا لابی صهیونیست پشت صحنه است که مشخص می کنند چه اتفاقی رقم بخورد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: این طور نیست که فکر کنیم بایدن چون با آقای ظریف ، رفیق و دوست است و به ایران کمک می کند، همه روسای جمهوری آمریکا هدفی جز براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند.

وی تاکید کرد ما نباید به این لبخندها اعتنا کنیم، ما باید به مردم متکی باشیم و کمر همت ببندیم تا به توانمندی های کشور توجه کنیم اگر چنین رفتار کنیم دیگر ذوق زده نمی شویم از اینکه بایدن رئیس جمهور آمریکا می شود. ما اگر به خودمان متکی باشیم وقو آفرینی کنیم باعث می شود دنیا خواهان مذاکره با ما می شود.

این نمایند مجلس در خصوص ابعاد قدرت آفرینی، بیان کرد: قدرت آفرینی ابعاد مختلف دارد، قدرت نظامی یکی از ابعاد آن است، انسجام ملی نیز دراین قدرت آفرینی نقش آفرین است، ایجاد اقتصادی پایدار و توجه به شرکت های دانش بیان از ابعاد دیگر محسوب می شود اگر در این ابعاد قدرتمند شویم آنها خودشان به دنبال ایران می آیند تا مذاکره صورت گیرد.

زاهدی در ادامه گفت: قبل از برجام همین کشورهای ابر قدرت های دنیا برای انجام مذاکره دنبال ایران بودند آنها مجدد خواهان مذاکره می شوند، نباید کاری کنیم که از الان بگویم  دنبال باج دادن و امتیاز دادن هستیم.