جریان مدعی اصلاحات در خرابی های کشور شریک جرم است

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 5 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: سلام و صلوات خدا و پیامبر و خاندان رسالت بر راست قامتان تاریخ، شهیدان حماسه آفرین خاصه شهدای محراب تبریز آیت الله قاضی طباطبایی و  آیت الله مدنی و سرداران شهید لشکر عاشورا باکری، شفیع زاده، یاغچیان و تجلائی و سردار جبهه مقامت شهید حاج قاسم سلیمانی، هفته بسیج را گرامی می‌دارم، رهبر معظم انقلاب بسیج را  ثروتی بزرگ و ذخیره خداداد ملت خواندند. در اولین نطقم در مجلس یازدهم یاد میکنم از اولین شهید مجلس، حاجی میرزا ابراهیم آقا نماینده تبریز در مجلس اول مشروطه که در جریان به توپ بستن مجلس توسط محمدعلی شاه خائن تا آخرین گلوله با استبداد جنگی  و به شهادت رسید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هم چنین یاد می کنم از مردی بزرگ از تبار مصلحان تاریخ عالمی بیدار و  بیدارگر که یکصد سال از شهادت او می گذرد. استاد محمدرضا حکیمی او را در زمره مرزبانان حماسه جاوید تاریخ می شمارد، زندگی سراسر حماسه، جهاد و هجرت او، اهمیت آگاهی های اجتماعی و سیاسی بر عالمان دینی را نشان می دهد و  رسالت مبارزه با بی عدالتی، استبداد و ایستادگی در برابر سلطه خارجی را نمایان می سازد که تا پای جان، بر پیمان الهی «ما اخذ الله من العلماء الا یقاروا على کظه الظالم و لا سغب مظلوم» استوار ایستاد یعنی خداوند از دانشمندان عهد و پیمان گرفته است که بر شکمبارگی هیچ ستمگری و  گرسنگی هیچ ستمدیده ای سکوت ننمایند.

وی ادامه داد:  در این راستا از طرف مردم شریف تبریز و  آذربایجان مراتب تقدیر و تشکر خود را از رئیس محترم مجلس ابراز می دارد که ستاد بزرگداشت صدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی را تشکیل داده اند. در خصوص مسائل جاری کشور و حوزه انتخابیه ام نکاتی را یادآور می شوم ، مردم عزیزمان سخت‌ترین شرایط اقتصادی ناشی از جنگ اقتصادی، سیاست ها و برنامه های غلط دولت را تحمل میکنند، هر روز شاهد گرانی های تازه هستیم، صف های طولانی مرغ در شرایط کرونایی، عدم تأمین مواد اولیه و نهاده‌های دامی این وضعیت را دامن می زند، دولتی که با کلید تدبیر پا به میدان گذاشت مع الاسف قفل‌های زیادی بر پای اقتصاد و معیشت مردم بسته است و بعضی از مشکلات را دو قفله کرد که دولت دیگری باید تا این قفل ها را باز کند. در حالی که تحریم های ظالمانه آمریکای جهانخوار معیشت مردم را هدف قرار داده است، تصمیم‌های نادرست دولت هم بر خود تحریمی ها افزوده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  چند ماه است بیش از 8.5 میلیون تن کالا در گمرک‌ها انباشته شده بود که نیمی از آن مربوطه به کالاهای اساسی بود. این شیوه های مدیریتی باید اصلاح شود و برای جبران کاهش قدرت خرید مردم اقدام گردد، تصویب قانون یارانه کالایی در مجلس یازدهم در این راستاست که دولت باید هر چه زود تر عمل کند. دولت نباید در اجرای آن بهانه تراشی نموده و امتناع نماید، دولت باید در ریلی که مجلس تعیین می کند حرکت کند، دولت باید تابع و تسلیم قانون باشد و گرنه مجلس او را بر سر خط قانون می آورد.

میرتاج الدینی ادامه داد: نسبت به مشکلات و سختی ها و خرابی های کشور جریان مدعی اصلاحات شریک جرم است و نباید خود را کنار کشیده و تطهیر کند زیرا که این دولت را آنها بر سر مردم مسلط ساختند و در دولت یازدهم و دوازدهم در اداره کشور شریک بودند. ملت شریف هم باید هوشیار باشند که جریان ارتجاعی غربگرا می خواهند با دوگانه سازی های کاذب مجدد شیوه های غلط و نسخه های باطل و تجربه شده سازش و عدول از آرمان های انقلاب را تداوم دهند. راه و چاره برون رفت از این وضعیت نابسامان بازگشت به ارزش‌های انقلابی و سیره امامین انقلاب و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت همه جانبه از تولید و اشتغال و بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل آب شرب تبریز در تابستان گذشته هشداری برای مدیران استانی بود خوشبختانه با اقدامات چند ماهه اخیر و با حمایت استاندار و نمایندگان محترم طرح انتقال آب ارس به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپرده شده و به زودی شروع خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم می‌دانم از اقدام دولت در تشکیل ستاد مبارزه با خشکسالی دریاچه ارومیه و پیاده سازی برنامه جامع برای نجات دریاچه تشکر نمایم در بازدید از طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه شاهد اقدامات ارزشمند بودیم.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: تکمیل خط ریل میانه تبریز و اتصال شبکه ریلی کشور به اروپا از طریق ترکیه و از منطقه چشمه ثریا مورد تاکید است. تکمیل هرچه زود ایستگاه بستان آباد و ایستگاه خاوران و ساخت قطعه 10 راه آهن و وصل به ایستگاه موجود راه آهن در غرب تبریز یک امر لازم و ضروری است که امکان اتصال به شبکه بین‌المللی را فراهم می‌سازد.

وی افزود: از اراضی قره باغ و بازگشت آن به جمهوری آذربایجان اظهار خوشحالی نموده و امیدوارم بخش‌های باقی مانده نیز هر چه زود تر آزاد گردد. توجه به رهنمودهای چهارگانه رهبر فرزانه و ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای مدظله در این حوزه لازم و ضروری است. آزادی کلیه اراضی اشغالی، عدم تغییر مرزهای بین المللی و حفظ حقوق ارامنه ساکن مناطق آزاد شده و طرد و اخراج تروریست‌های وارداتی و تکفیری از منطقه از جمله تاکیدات است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تسریع در تکمیل خطوط قطار شهری تبریز، متروی تبریز هم پای دیگر کلان شهرها پیش نرفته است، خط یک کامل شود و پیشرفت خط دو در حد قابل قبول نیست، لازم است سازمان برنامه و بودجه اعتبارات مورد نیاز را تامین کند. تفاهم نامه شروع خط پنجم به شکل تراموا با قرار گاه خاتم اقدام شایسته‌ای بود که در این راستا از استانداری، شهرداری و شورای اسلامی تبریز تشکر می‌کنم.