متهم ردیف اول ترور شهید فخری زاده، رژیم صهیونیستی و آمریکاست

وحید جلال زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز گفت: شهادت دانشمند محسن فخری زاده را محضر مقام معظم رهبری و ملت ایران عرض تبریک و تسلیت عرض می کنم. ما در 40 سال گذشته حرکت‌های تروریستی کور را علیه دانمشندان و سران کشورمان شاهد بوده ایم و در تمامی این ترورها دست ناپاک رژیم صهیونیستی و غالباً آمریکایی‌ها از داخل بیرون زده است و این ترور هم مانند همان حرکت‌های کور گذشته آن‌هاست.

وی افزود: زمانی که دشمن از ضرباتی که قصد دارد به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و روابط بین‌الملل بزند ناامید و مأیوس می‌شود از روی عصبانیت در چنین حرکت‌های کور تروریستی خود را اجرایی می‌کند.

جلال زاده تاکید کرد : متهم ردیف اول این حرکت، رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکایی‌هاست. قطعاً ترامپ علاقه‌مند است در روزهای آخر دولت جنگ‌طلبش در کاخ سفید آسیب‌هایی به جمهوری اسلامی وارد کند. اما فرصت و امکان ضربات بزرگ را ندارد. بنابراین چنین حرکت‌هایی در داخل کشور ما را طراحی می‌کند.

محسن فخری زاده

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: ما ضمن قدردانی از تمام دستگاه‌های امنیتی که به‌صورت شبانگاهی تلاش می‌کنند و ده‌ها مورد امنیتی را در نطفه خفه می‌کنند و بیشتر آن‌ها به اطلاع مردم نمی‌رسد، تاکید می کنیم که باید هشیار بود و با تمام قوا مقابل دشمن ایستاد.

ترور شهید محسن فخری زاده درس عبرتی برای برخی مسئولان علاقه مند به مذاکره با آمریکاست

وی افزود: متأسفانه بعضی وقت‌ها چنین مسائلی از اقدامات امنیتی ما بیرون می‌زند و به کشور آسیب وارد می‌کند. این ترور پیامی به برخی از مسئولان و افراد داخل کشور دارد که علاقه‌مند به مذاکره و رابطه با آمریکایی‌ها هستند. این اتفاق درس عبرت‌آمیزی است که نباید به لبخند آمریکایی‌ها امیدوار شد. این‌ها با هفت‌تیر و تفنگ جلوی انسان می‌ایستند و لبخند می‌زنند.

جلال زاده تصریح کرد: ما باید به توان داخلی و نیروی انسانی و شهید فخری زاده های خودمان تکیه کنیم. این اتکای به قدرت داخلی است که ما را در سطح بین‌الملل نیز قوی می‌کند. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند ما باید در حوزه‌های مختلف داخلی قوی شویم.

عضو کمیسیون امنیت بیان داشت: چنین اقداماتی دیگر در دنیا خریدار ندارد. این رفتارهای تروریستی غالباً توسط کشوری صورت می گیرد که به نقطه کور رسیده است. این مسئله نه در روحیه مردم و نه در زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های امنیتی و دانشمندان هسته‌ای و موشکی ما خللی وارد نمی‌کند. ما با چنین اتفاقاتی شاهد انسجام هرچه بیشتر مردم خواهیم بود. قطعاً نخبگان و مردم ایران در پی این حادثه در مقابل یک‌جانبه‌گرایی‌های آمریکا متحدتر خواهند شد.