واکنش حیدری به اظهارات تهدید آمیز وزیر امورخارجه کانادا

 شهریار حیدری در واکنش به تهدید وزیر مور خارجه کانادا مبنی بر شکایت از به دیوان لاهه درباره سقوط هواپیما اوکراینی گفت: همانطور که مشخص است این اتفاق خطای انسانی بوده و در این رابطه ایران عذر خواهی کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: کانادا به دنبال این است تا سقوط هواپیما ی اوکراینی در ایران تعمدی اعلام کند ولی تاکنون اقدام آن ها در این رابطه ناکام مانده است.

وی افزود: با توجه به باز خوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی توسط متخصصین این امر مشخص شد سقوط هواپیمای اکراینی خطاای انسانی بوده و غیر تعمدی بودن آن محرز شد.

حیدری تصریح کرد: دلیلی ندارد تعمدی باشد چون کشوری برای خراب کردن چهره خودش تلاش نمی کند از طرف دیگر سقوط هواپیمای اوکراینی به کشورمان لطمه زد و باز خورد های زیادی داشت.

وی ابراز کرد: با توجه به این که جمهوری اسلامی در شرایط حساسی عادی قرار داشت چنین امری طبیعی بود و این اتفاق از نظر بین المللی هیچ سودی برای ایران نداشته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:آمریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی با دامن زدن سقوط هواپیمای اوکراینی تلاش دارند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و از آنجایی بحث بین ایران و اوکراین است بنابراین نتیجه ای عاید آن ها نخواهد شد.

وی یادآور شد:ممکن است تعدادی کانادایی در هواپیمایی بوده باشند اما از نظر حق شهروندی قابل پیگیری است بر این اساس این که بخواهند مسیر اصلی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی به انحراف بکشانند برای چهره کانادا مدعی عرصه بین الملل بوده خوب نیست.

حیدری خاطرنشان کرد: این گونه اظهارات چهره این کشور در دیپلماسی بین المللی خدشه دار می کند پس بهتر است کانادا به اصول منطقی و دیپلماسی برگردد و اظهارات خود مبنای این اصول قرار دهند.