امیرعبداللهیان: ایران به دنبال همکاری با کشورهای دوست و همسایگان است

 گددام دارمندرا، سفیر جمهوری هند در تهران با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار، روابط دو کشور را تاریخی و نشان از اشتراکات دیرینه فرهنگی اجتماعی دو ملت دانست و افزود: مناسبات تهران و دهلی نو همواره روند دوستانه و رو به رشدی دارد و انتظار می رود شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط، بدون اعتنا به رفتار غیرسازنده دیگران باشیم.

امیرعبداللهیان همچنین به ارتقای روابط فیمابین از گذرگاه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و توجه ویژه به تعاملات کمیسیون های تخصصی مجالس دو کشور و همکاری گروه‌های دوستی پارلمانی را رهیافتی مهم برشمرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس، با مروری بر همکاری پارلمانی، سیاسی و اقتصادی دو کشور آینده همکاری ها را رو به رشد خواند.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش محور و سازنده جمهوری ایران در منطقه تصریح کرد: ایران همواره دست دوستی و همکاری به سوی کشورهای دوست و همه همسایگان دراز کرده است.

گددام دارمندرا، سفیر جمهوری هند نیز در این دیدار، ایران را کشوری دارای ثبات سیاسی اجتماعی دانست و گفت: ایران بر امنیت پایدار در منطقه تاکید دارد و نقش مهمی در این مسیر ایفا می کند.

وی اظهار داشت: همکاری بین ایران و هندوستان در سطح منطقه و بین المللی بیانگر اشتراک دو کشور در حوزه های منطقه ای و جهانی است.

دارمندرا افزود: گفتگوهای پارلمانی بین دو کشور به ویژه در سطح رؤسای مجالس در روابط فیمابین تأثیرگذار و پر اهمیت است.

بحث و تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه، دوران پسا ترامپ و همچنین آینده روابط جمهوری اسلامی ایران و هند از اهم گفتگوی طرفین در این نشست بود.