انحراف 60 الی 80 درصدی دولت از بودجه

 حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکر شفاهی اظهار داشت: آیین نامه داخلی مجلس حفظ انتظام مجلس به عهده هیات رئیسه مجلس است، وقتی همکاری نطق سالانه اضطراری و غیره در خصوص ملی و حوزه انتخابیه اش دارد همکار دیگری پس از قرائت نطق برای تبریک به سمت او حرکت می کند و وقت ناطق بعدی را هم می گیرند.

وی افزود: این سوال وجود دارد که این نماینده فقط حرف زده است کوهی نکنده و یا اینکه شق قمر نکرده است. دلیلی وجود ندارد که سیل جمعیت به سمت او حرکت کنند و بوسش کنند ضمن اینکه در حال حاضر هم کرونا مانع بوسیدن شده است.

ذوالنور ادامه داد: مردمی که از دوربین های تلویزیون این صحنه ها را مشاهده می‌کنند به ما می خندند که مگر نماینده چه کار خاصی انجام داده است که باید شاهد این اتفاقات باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ شان نمایندگان و مجلس به عهده هیات رئیسه است لذا آقای رئیس جمهور طبق گزارش تفریغ دیوان محاسبات 60 الی 80 درصد انحراف از قانون بودجه سالیانه داشته اند حال، این میزان هزینه صرف مجلس می شود و قانون تصویب می کند و دولت هم نمی خواهد این قانون ها را اجرایی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حیات، رسالت و فلسفه وجودی مجلس توسط رئیس جمهور و دولت زیر پا له می شود بنابراین اینجا هیات رئیسه باید چه کاری انجام دهد که رئیس جمهور را وادار به تمکین کند و قطعا چنین موضوعاتی از مشکلات اساسی به شمار می روند.

وی تاکید کرد: در تکریم زنان با این همه آیات و روایاتی که وجود دارد آقای رئیس جمهور اعلام می کند که اگر زنان وارد صحنه انتخابات شوند حتما رأی می آورند و این سوال وجود دارد که آیا شأن زن این بوده است لذا رئیس جمهور باید وظیفه اش را انجام دهد زیرا مردم زیر بار مشکلات له می شوند.

نیکزاد در پاسخ به تذکر ذوالنوری گفت: استدعا می کنم از برادران و خواهران نماینده سنت غلطی که در مجلس قبلی ایجاد شده است را کنار بگذاریم البته این موضوع در هیات رئیسه هم مطرح شده است، شخصا و همچنین از طریق هیات رئیسه از رئیس و دادستان دیوان محاسبات خواسته ایم که این موضوع را پیش ببرند ضمن اینکه ما نیز در حال پیگیری هستیم.